undre mig

Startet af Ulla Rasmussen, 06 Apr 2012 - 15:11

Forrige emne - Næste emne

Ulla Rasmussen

Hej.

Jeg har brug for at få lidt frustration af og måske nogle  gode råd med på vejen.
Jeg sidder i øjeblikket og efterforsker i min mands familei og det er nærmeste lige mege, hvem af anerne jeg leder efter, så kan jeg ikke finde dem. Hvorfor er det dog så svært?
Har søgt i flere aner og det er det samme. Er der nogen af jer der har prøvet det?

Har lagt det væk et stykke tid, men det blevdet ikke bedre af.
Hvad skal jeg dog gøre?
Med stor tak og glæde :) Hilsen Ulla

Jesper Skov

Finde hvem? Finde hvor? Og hvornår?

Med venlig hilsen

Jesper Skov

Ulla Rasmussen

Det er mange af min mands aner, derofr har jeg ikke skrevet nogle navne, så ville rækken blive lang.

Jeg undre mig bare, at det er nærmest lige meget hvem jeg tager fat i, så kan jeg ikke finde dem.
Med stor tak og glæde :) Hilsen Ulla

Niels Ole Dahl

#3
Jeg er enig med Jesper , det du skal GØRE er at oplyse hvem det er du er gået i stå med , samt de oplysninger du har på personen , gør det evt. i Aneefterlysning , ellers kan du blive ved med at
undre dig herfra og til evigheden uden at det løser noget og så er der jo ikke noget formål med at oprette dette indlæg.
Med Venlig Hilsen
Niels Ole Dahl
Mail : nielsoledahl@gmail.com

Jørgen Sørensen

Hvis din mand er lad os sige 20 år, er det sværere end hvis han er 99 ;0)

Anerne er der, det er bare at søge det rigtige sted.

OK, der er nogle som er "pist borte", eller bare en hel del sværere at finde, det kender vi alle.

Hvis du efterlyser fex. Hans Hansen på Lars T..s mark, Vorbasse krigshavn i 1910, kommer der sikkert en hjælp, eller endog en henvisning til den rette KB.
Venligst Jørgen - 2300

Ulla Rasmussen

Hej jørgen

Tak for dit svar.

Der er bare så mange, så jeg synes ikke jeg kan være bekendt at bede om hjælp hele tiden, men jeg bliver jo også klogere hen ad vejen og så kan jeg jo nok finde nogle af dem selv ........håber jeg
Med stor tak og glæde :) Hilsen Ulla

Lissa Pedersen

Hej Ulla,

Start med dem, som du helst vil finde noget om, så kan det være, at du på den måde med hjælp her fra forum kan komme lidt videre/i gang, så kom med nogle navne og steder - og skriv gerne, hvis du - måske - selv har fundet noget.

Hilsen Lissa

Jesper Skov

Men det er jo ikke ligegyldigt om den, du ikke kan "finde", er hans mor eller hans 7x-tipoldefar.
Og det betyder immervæk noget, om det er i Danmark eller i Uruguay, at de levede.

Med venlig hilsen

Jesper Skov

Mogens I. Nielsen

hej Ulla

Jeg er også forholdsvis ny og det er tit man køre fast i personsager.
Jeg har været så heldig (hver gang) at få hjælp til at komme videre i dette forum.

Første gang fik jeg det råd
Skriv alt hvad du ved om personen - og giv det en god overskrift - så skal vi nok hjælpe dig videre
Så på med vanten


hilsen

Mogens