Faddere ved dåb i Lyby

Startet af Anders Mehlsen Andersen, 21 Nov 2010 - 16:13

Forrige emne - Næste emne

Anders Mehlsen Andersen

Kirkebog for Lyby, Viborg Amt 1813 - 1839, opslag 12:
Jeg læser, at Anders Andersen er hjemmedøbt 12. november 1817, fremstillet i kirken 28. december, søn af Anders Pedersen og Ane Espersdatter ???????? i Vester Lybye: Båret af ?????? Nielsdatter i Otting, faddere er ??????? Andersen, Esper G????? i Otting, Maren Nielsdatter i ???????????.
Kan nogen gøre navne og adresser færdige.

Samme Anders Andersen døde 16. marts 1844, og dødsårsagen er angivet i kirkebogen for Lyby 1838 - 1853, opslag 89, men jeg kan desværre ikke tyde den - hvad står der?
Venlig hilsen
Anders Mehlsen, Aalborg
andersmehlsen46@gmail.com

Lis Petersen

Hej!

Jeg prøver med navne og adresser:

Anders Andersen er hjemmedøbt 12. november 1817, fremstillet i kirken 28. december, søn af Anders Pedersen og Ane Espersdatter af Bondestand og boend(e) i Vester Lybye:

Båret af Ane Chatrine Nielsdatter i Otting, Faddere Anders Andersen i Frammerslef, Esper Grunved i Otting, Christen Iversen i Durup og Maren Stiesdatter, alle af Bondestanden.
[/i]

Vh Lis Petersen.
Lis Petersen - 3000

Tage Andersen

Hej, Anders.

Mit forsigtige gæt på dødsårsagen er: Rørelse (lammelser f.eks.efter en hjerneblødning)

Venlig hilsen

Tage Andersen
Herning
Tage Andersen, Herning
tage.andersen@post2.tele.dk

Anders Mehlsen Andersen

Kære Lis
Du har et imponerende blik for pastorens skrift - tusind tak for din tilbagemelding.

Og Tage: Tak for dit forslag - nu kan jeg også få det til Rørelse, men jeg synes dog på den anden side, at det er tidligt med en hjerneblødning til en ung mand på 26 år!


Venlig hilsen


Anders
Venlig hilsen
Anders Mehlsen, Aalborg
andersmehlsen46@gmail.com

Lis Petersen

Hej Anders!

Tak skal du have.
Jeg synes nu du gør det meget godt selv ved at tyde det du kan.
- Og øvelse gør mester.  ;)

Vh Lis Petersen.
Lis Petersen - 3000