DSB Personelregister på Rigsarkivet

Startet af Karen Graabæk Møller, 03 Apr 2012 - 10:21

Forrige emne - Næste emne

Karen Graabæk Møller

Hejsa

I forbindelse med at jeg har forsøgt at finde information om en amerikansk slægtnings danskfødte mor, var der en flink sjæl der ledte mig i den forhåbentlig rigtige retning (linket her: http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,32398.0.html)

Således fandt jeg frem til at Karen Kirstine Thomsens far, Iver Thomsen, var Konduktør - højst sandsynligt på Aars-Svenstrup banen, som åbnede året før Karens fødsel. Jeg har fundet familien i Års 1901, men de er ikke i Års i 1905, så vidt jeg kan se. Derfor har jeg en formodning om at han er rejst videre til et andet job ved jernbanen.

Jeg håber og beder til, at han bliver ansat ved DSB, for så kan jeg måske finde en personalemappe.
Derfor søger jeg en flink person, der kommer til Rigsarkivet inden for den næste fremtid, og som vil forsøge at slå Iver Thomsen, født 14. marts 1873 (i Gadbjerg sogn) op i DSB Personalregister, for at se om han står der, og hvis han gør, hvad hans journalnummer er.

Med journalnummeret kan jeg nemlig bestille personalemappen hjem til mit bibliotek her i Grenå, og Elinor kan få en viden hun aldrig har haft, fordi hendes mor døde meget ung!

Med venlig hilsen
Karen G. Møller

Ketty Nielsen

Hej Karen

Jeg var på Rigsarkivet i torsdags, spurgte om DSB Personalregister.
Fik det svar at man skal sende en mail til dem inden man komme, for den
DSB Personalregister står ikke i selvbetjening mere efter de er blevet lagt, sammen
med Landsarkivet. Man kan være heldig at den står på fjernmagasin eller den er blevet
kasseret, fik jeg at vide. :)

Venlig hilsen
Ketty Nielsen
Haderslev

Mogens Fabritius

Hej...

Hvis det er den liste, med dem der udtrådt af DSB, før 1936, Ja så "plejer" den at stå på Erhvervsarkivet og læsesalen Statsbiblioteket, Her i Aarhus, så man bestille sine ting derfra, men den skulle vel ikke rodet ind i Daisy....

mvh Mogens Fabritius....

Karen Graabæk Møller

Tak Ketty fordi du spurgte - og tak for advarslen. Må så huske at sende en mail hvis jeg kommer til Storstaden!

Mogens, jeg skal huske det med Aarhus, det er nok snarere der jeg først kommer til. Og så håber jeg da ikke at de har kasseret bogen!

Takker for hjælpen!

Karen

Regelsen

Hej

Hvis der er: DSB, Personaleakter - arkivregistraturer, serie 4 nr. 6,
så findes Iver Thomsen ikke.
Venlig hilsen
regelsen