Hjælp til opslag borgelig vielse 1908 i København.

Startet af Kristian Udbye, 02 Apr 2012 - 18:54

Forrige emne - Næste emne

Kristian Udbye

Håber der er en som har tid til at lave et opslag i borgelige vielser 1908 i København.

Jens Jensen og Ingrid Alma Hedvig Isaksen er borgelig viet d. 08-05-1908 i København.
Ingrid, er født i Utterslev 31-08-1881.
Jens, søger hans fødselsdag og fødested.

MVH.
Kristian Udbye

Hans Segalt Hansen


Lissa Pedersen

Hej,

Som jeg læser det, så starter de borgerlige vielser altså først i 1923.

Hilsen Lissa

Hans Segalt Hansen


Mari-Ann Herløv

Hej Kristian.

Har du nogen ide om hvor de bosatte sig efter vielsen??
Så kunne du måske være heldig de stadig befandt sig der i FT 1911 !


Eller man kan måske angribe sagen fra en anden kant.... hvor mødte de to hinanden??

Jeg har fundet Ingrid i politiets registerblade, der står et væld af adresser, på side 2 (= vis modsatte side) er den sidste adresse opført 9/5-1908, Glentevej 13, 2 (tror det er forældrenes adresse, de boede der i FT1906).

Link : http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2416152&backside=0&searchname=polit_simple

Måske en af de andre adresser, kan føre dig på sporet af Jens Jensen??   Det kan jo være at han optræder på en af dem i FT1906?

Held og lykke i din vidre søgen...
Med venlig hilsen

Mari-Ann Herløv

Kristian Udbye

Mange tak for jeres interesse og ideer til hvordan jeg kommer videre.

Ved Jens Jensen og Ingrid Alma Hedvig Isaksen datter, Edith Pouline Jensens fødsel 6-7-1909 i Vor Frelser Kbh. opslag 170, nævnes deres borgelige vielse 1908 i Kbh., samt adresse til at være Prinsessegade 77B.
Desværre er der ikke i Ft 1911 en Jens Jensen med familie på denne adr. som kan være dem.
Jeg må prøve at finde deres bopæl i 1911 folketællingen, eller håbe et opslag i de borgelige vielser 1908 giver løsningen.
Mvh
Kristian Udbye


Kristian Udbye

Hej Eva.
Mange tak for dine oplysninger, nu da det er løst kan jeg komme videre.
Jeg var ikke opmærksom på at borgelige ægteskaber også blev indskrevet i kirkebogen.
Endnu engang tak for hjælpen.
Mvh.
Kristian Udbye

Mari-Ann Herløv

Hej igen, Kristian.

Utroligt, hvad man kan udlede af oplysningerne på Politietsregisterblade..
Jeg har via det link Eva Dall skrev, fundet Jens Jensen og  familie !!

Ifg. folketællingen bor de i Peder Skamsgade 26..

FT1911 = opslag 113, familie 7
FT1916 = opslag 235 til 237

Men det har du måske allerede selv fundet ud af !
Med venlig hilsen

Mari-Ann Herløv

Kristian Udbye

Hej Mari-Ann.
Mange tak for dine oplysninger og hjælp omkring folketællingerne, som jeg ikke selv havde fundet.
Ja politiets registerblade er en meget stor hjælp til at følge personer i København, med hjælp herfra er Ingrid Isaksens familie blevet fundet.
Mvh
Kristian Udbye