Hvordan finder jeg min morfar ? Møller i København, 1904 samt ca. 1950?

Startet af Ole Holst Petersen, 02 Apr 2012 - 17:39

Forrige emne - Næste emne

Ole Holst Petersen

Jeg har ingen far! sagde min mor.
Min mormor sagde absolut intet om familieforhold, når vi børn var i nærheden.

Og dog kom min mor Karla Holst Møller til verden på Den kongelige Fødselsstiftelse, filial Gernersgade 58, København som barn FV nr. 446b den 23. juni 1904 af ugift fødende nr. 449b, 21 år. Døbt på Fødselsstiftelsen den 5. juli 1904.

Den ugifte fødende var Julie Marie Hansine Holst, født i Svendborg den 6. juni 1883.

Først i 1950'erne var min broder i lære i Bredgade, København som møbelsnedker, og ad uransagelige veje havde han opsnuset, hvem der var vores morfar. Efter en cykeltur fandt mødet sted vist nok på et cykelværksted. Min broder sagde: "Dav, morfar", 5 kr. skiftede ejer mod, at min broder ALDRIG vendte tilbage, hvilket i så fald ville blive belønnet med tæv og bank og ...

Hverken min broder, min mor eller min mormor lever i dag, så der er ingen i familien, jeg kan spørge.

Jeg har ledt i AJ og OJ efter en cykelsmed/mekaniker Møller, men uden resultat.
Jeg har søgt i Politiets registerblade efter Julie Holst, og ved hjælp af adresserne på politiets kort har jeg søgt i folketællinger efter den ukendte hr. Møller, men helt uden positivt resultat.

Er morfar Møller umulig at finde, eller findes der bare en lille mulighed (for mig ukendt) for at få en løsning på sagen?

Alle gode forslag modtages med tak.

Med venlig hilsen
Ole Holst Petersen
Alrø.
Venlig hilsen
Ole Holst Petersen
Alrø
8300 Odder

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Ole Holst Petersen

Hej Gitte.

Det var "BINGO" i første hug!

Tusind tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Ole Holst Petersen
Alrø
Venlig hilsen
Ole Holst Petersen
Alrø
8300 Odder

Ole Holst Petersen

Også en stor tak til Kim i USA, der ringede og havde adskillige relevante forslag til min videre jagt på min "ikke eksisterende" morfar.

Med venlig hilsen
Ole Holst Petersen
Alrø
Venlig hilsen
Ole Holst Petersen
Alrø
8300 Odder

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Måske har du fundet Max, men ellers er han i Skt. Matthæus, 1881-1883, opslag 112, nr. 180.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Ole Holst Petersen

Hej Gitte.

Tak for dine 'fund'.

Ja, jeg har fundet Max Møller ved dåb i 1882 og ved konfirmation i 1896, så nu har jeg også hans forældre.

Også hans kone Astrid Marie Møller, født 11. april 1889 i København, samt deres datter Ella Møller, født 11. juni 1918, har jeg nu samling på.

Har du nogen anelse om, hvordan jeg finder vielsen, for følges traditionen, står brylluppet jo hos bruden, og jeg aner ikke, hvor hun stammer fra udover, at det er København, og det er jo et vidt begreb i den forbindelse. Desuden er der jo chancen for, at det er borgerlig vielse, og kan jeg så finde nogle oplysninger?

Jeg håber, at jeg kan gøre Max's historie færdig ved at finde hans død og begravelse.

Med venlig hilsen
Ole Holst Petersen
Alrø
Venlig hilsen
Ole Holst Petersen
Alrø
8300 Odder

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Ole Holst Petersen

Hej Gitte.

Hurtigt svar, men jeg kan ikke se, hvad du mener.

Gider du venligst lige præcisere?

/Ole.
Venlig hilsen
Ole Holst Petersen
Alrø
8300 Odder

Gitte Johansen

Spurgte du ikke til vielsen?


København, Fredens, 1904-1916, opslag 217.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Ole Holst Petersen

Hej Gitte.

Hvordan kunne jeg dog betvivle dig? Du har - som altid - fuldstændig ret.

Tusind tak for din store hjælp. Nu kan jeg komme videre i jagten.

Med venlig hilsen
Ole Holst Petersen
Alrø.
Venlig hilsen
Ole Holst Petersen
Alrø
8300 Odder

Gitte Johansen

Hej Ole

Ja, og undskyld jeg var lidt hurtig, men jeg har mit søde barnebarn hos mig, som sagde, jeg havde lovet at lege med barbiedukker. Juhu. Så derfor gik det lidt stærkt.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Ole Holst Petersen

Hej Gitte.

Jeg kender problemet. I øjeblikket er vores barnebarn her (6 år), men heldigvis har hun vores nabos datter til hjælp til diverse lege. Men lydniveauet er højt, så det kneb med at samle tankerne, da jeg skulle finde dit nævnte opslag, så jeg kiggede under *Døde*, og det kunne jo ikke rigtigt passe.

Tak for din storartede hjælp.

Med venlig hilsen
/Ole.
Venlig hilsen
Ole Holst Petersen
Alrø
8300 Odder