En visdomsbog med særlig gode spørgsmål-svar

Startet af Hans Poulsen, 21 Nov 2010 - 09:30

Forrige emne - Næste emne

Hans Poulsen


I går og i dag er der i AneEfterlysning et spørgsmål, stillet af Harry, og et svar, givet af Eva.

De to indlæg rammer en situation, der relativt ofte berøres i DIS-grupperne, og som tit opfattes som svært stof, da udvandring er inde i billedet.

De to indlæg fortjener efter mit skøn at opbevares *et godt sted*, så de hurtigt kan kaldes frem i tilsvarende situationer.

Det skulle slet ikke undre mig, hvis en sådan *visdomsbog* allerede eksisterer, og i så fald vil jeg gerne vide, hvor der næste gang skal søges.

Her gengiver jeg de to indlæg fra AneEfterlysning::

"Harry Rasmussen
Bruger

Beskeder: 1


    Efterlysning af slægtninge i USA
« Dato: Lørdag 20 11 2010, 20:10 » Citat 

--------------------------------------------------------------------------------
Jeg skriver på vegne af Anna Larsen 86 år. Hun vil gerne vide om hun stadig har slægtninge i USA. Hendes onkel immigrerede til Minnesota omkring 1925.
Det drejer sig om Ejner Bernhard Jacobsen f. 20/8 1904 i Lyngså Albæk sogn Hjørring Amt. Det er de oplysninger jeg har , håber det er tilstrækkeligt, til at der er nogen der kan hjælpe Anna Larsen.
Med venlig hilsen
Harry Rasmussen.

Anmeld til moderator    Logget 



Eva Morfiadakis
Bruger

Beskeder: 72


    Sv: Efterlysning af slægtninge i USA
« Svar #1 Dato: Søndag 21 11 2010, 08:32 » Citat 

--------------------------------------------------------------------------------
JACOBSEN, EINAR- 20 Aug 1904-  Sep 1983 - 79-  55951 (Le Roy, Mower, MN) - Minnesota

Det här bör vara den sökta personen. Han dog i september 1983, 79 år gammal. Hans sista adress var i Le Roy, Mower, Minnesota. Hans social security number hade utfärdats en gång i tiden i Minnesota.
Jag brukar skriva till biblioteket i städerna: cityclerk@visitleroy.com och be om ett uppslag i en tidning. I nekrologen anges den dödes efterlevande.

Adressen går till "regeringen" i staden Le Roy. Bibliotekets e-mailadress kunde jag inte finna, bara postadressen.
Eva Morfiadakis"

=====

Med venlig hilsen
Hans










Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag