hjælp til opslag i faderskabssag København

Startet af Kirsten L. Jakobsen, 01 Apr 2012 - 11:04

Forrige emne - Næste emne

Kirsten L. Jakobsen

Jeg ville rigtig gerne hvis der er en der ville slå min fars fødsel op i faderskabsprotokollen ( hvis der findes et opslag ) jeg har forsøgt at bestille faderskabssagerne til læsning på arkivet i Viborg men har fået afslag da de kun kan ses på Rigsarkivet.
Min far kurt Hansen er født den 29 august på Rigshospitalet København ( 1931-1931 opslag 218) min farmor Esther Edith Rasmussen er født den 3 juni 1913 sct Mikkels sogn Slagelse Sorø.
Hun boede på Islev Mark i Valby på 10 mdr dagen, og er ellers opført i kirkebogen på Kildevældsalle 61, Glostrup.
Jeg har forsøgt at finde den "rigtige" far til min far indtil videre uden held...
Jeg har forsøgt i andre arkivalier på AO men synes ikke der er noget at finde i nogen af journalerne
Håber der er en der kan hjælpe  ;)
Mvh Kirsten

Kirsten L. Jakobsen

slet ingen der har kan hjælpe mig videre  ???
Mvh Kirsten

Kirsten L. Jakobsen

jeg har så nu fået at vide at jeg måske kan finde svaret i journalerne i Søndre Birk politikreds.. Er der nogen der vil slå dette op for mig da jeg bor i Holstebro og vejen ikke lige falder forbi København hver dag ;)
Mvh Kirsten

Susan kirkeberg Johansen

Hej Kirsten.

Jeg vil gerne prøve og hjælpe dig vidre, kigger på det og vender tilbage.
god weekend.
Hilsen Susan

Kirsten L. Jakobsen

Hvor lyder det bare godt Susan det vil jeg være utroligt taknemmelig for  ;)
Glæder mig til at høre om du kan finde ud af noget..
God weekend herfra også
Mvh Kirsten

Christian Konstmann Autzen

Hej Kirsten

Har du tjekket via Københavns Overpræsidium ?

http://www.sa.dk/ao/andre/KbhOver.aspx

Gå ind på linket "Register til AJ journal" og fin din farmors navn. Her vil så stå et sagsnummer, og så finder du selve sagen - hvis der er åbnet en faderskabssag.

Hilsen

Christian

Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Susan kirkeberg Johansen

Hej Kirsten.

Køre du så selv vidre med sagen ??? Eller skal jeg kigge på det ?
God Lørdag.
Susan

Kirsten L. Jakobsen

Jeg har været inde på Københavns overpræsidium men synes ikke jeg finder nogen der macher.. Jeg har fundet en under 1931 i AJ journalerne under nummer 801 opslag 402, men der stå Edith Rasmussen og der er skrevet noget med at hun "mødte op og blev vejledt med hensyn til at få underholdning? til børnene i tilfælde at nyt ægteskabs indgåen"
Da min farmor (efter hvad jeg ved) ikke havde andre børn end min far, som først blev født den 29 august, kan det jo ikke have været hende. Hun hedder jo også Esther Edith rasmussen, men jeg ved godt at navne ikke altid bliver skrevet korrekt i de forskellige kilder  ;)

Susan du må meget gerne kigge på det tak  :)
Mvh Kirsten

Susan kirkeberg Johansen

Hej Kirsten.

Jeg synes heller ikke jeg lige kan finde hende i de kilder i AJ, jeg prøver og gå en anden vej. og vender så tilbage til dig. Det var en far du søgte til din far ikke. Du ved ikke om din far kom i pleje eller noget ???
Hilsen Susan

Kirsten L. Jakobsen

Jeg er ret sikker på at han ikke kommer i pleje.. I kirkebogen Sorø, Slagelse, Sct. Mikkels sogn 1904-1961 opslag 46 nederst står min far opført også som om de tilhører Slagelse sogn.
Næste barn bliver født den 5 december 1933 ( Ellen Margrethe Hansen) også på Rigshospitalet men her er faderen Svend Åge Hansen som min farmor bliver borgerligt gift med den 14 april 1934 i Glostrup.
Det er min fars rigtige far jeg søger ja  ;) der findes jo ikke folketællinger fra 1930 og frem i Sorø så der kan jeg jo heller ikke søge dem, ikke på nettet ihvertfald  ;)
Spændende om du kan finde noget...
Mvh Kirsten