Tingbøger

Startet af Erling Haagh, 30 Mar 2012 - 17:11

Forrige emne - Næste emne

Egon Hansen

Hvor pokker er region Sjælland?
Mvh Egon

Peter Bøjesen Jensen

Har lige prøvet at være inde og finde min oldefars gamle ejendom.

matr nr. 18b. Henninge by, Skrøbelev, Rudkøbing, Syddanmark. opslag 624.
Der står at siden er omskrevet 21-12-1988. Jeg kan derfor ikke se oplysningerne fra min oldefar købte det i 1936. Men kan kun se hans salgsoplysninger mm i 1988.

Hvordan kan man komme til at se hans købsoplysninger?
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Jes Søndergaard

Peter - jeg kan heller ikke finde det oprindelige blad for ejendommen. Jeg tror du skal have fat i enten den omskrevne tingbog (det står beskrevet i vejledningen på AO) eller realregisteret for ejendommen.

Peter Bøjesen Jensen

Hej Jes

Tak for dit svar. Må prøve at læse vejledningen bedre igennem og se om jeg kan finde ud af noget :-)
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Egon Hansen

Jeg søgte i Region Syddanmark efter ejerlav Esbjerg og Jerne sogn som i mange år har været en del af Esbjerg kommune, kan det passe at det ikke er indlagt ?
Mvh Egon

Steffen Andersen

Der mangler en hel del rundt omkring, så de er nok ikke færdige. Mon ikke det kommer hen ad vejen  ;)
Med venlig hilsen
Steffen
5792

Egon Hansen

Hvem "styrer" egentligt AO ?
Hvis der da i det hele taget er nogen som lægger rækkefølgen for hvad der lægges ind!
Det skulle efter sigende være for at RA kunne fjerne visse arkivalier som der ikke mere er plads til på arkivets publikumshylder, at de gik igang med at lægge de sjællandske skifter ud, men ser man på de få godsskifter som er lagt ind, i forhold til hvad der findes, så mangler man vel over 90 %  !
Så begynder man at lægge tingbøger ud! Taler vi stadig om at skaffe plads på RA's publikomshylder, er det mærkeligt, at der ikke er kommet een eneste fra Region Sjælland, samtidig med at vel ikke een eneste retskreds i de regioner som er indlagt er komplet?
Det er ikke for at rette Bager for Smed, Jeg ved godt at det ikke er moderator her der har indflydelse på hvad een eller anden på AO syntes kunne være "sjovt" at sætte ind i AO's Andre arkivalier, frem for at fuldføre det der er begyndt. men kunne I ikke formå en eller anden ansvarlig person til at fortælle os hvad der kommer og hvornår?

Mvh Egon Hansen

Erling Haagh

Kære Alle

Disse tingbøger er scannet af retterne og afleveret til Statens Arkiver i jpeg2000.
Der er 82 retskredse med godt 9800 bøger og knap 4,9 mil filer, der er nu lagt 30 retskredse og ca. 1,8 mil filer op, resten er på om ca. en måned. Der lægges hele retskredse på af gangen, der vil komme en del på midt i uge 15.
Der er 12 pc'er der står og konveterer filerne til jpeg og det tager noget tid ligesom kopieringen, det er mange filer det drejer sig om.

Dette er en udlægning som kommer ekstra, da filerne blev afleveret til Statens Arkiver og dermed kunne komme hurtig på AO.

Jeg håber det er noget i kan bruge  :)

Mvh Erling