olga caroline shack

Startet af Yvonne Jensen, 20 Nov 2010 - 20:29

Forrige emne - Næste emne

Yvonne Jensen

Hej jeg prøver igen,er det muligt for nogle af jer ,at finde min morfars mor,jeg har følgende oplysninger.
NAVN. Olga caroline schoch gift nielsen (nogle gange staver de det schock)
født d.3-11 1877 i præstø
gift d.11-10-1909 i vordingborg
Jeg vil gerne vide hvor hun er blevet af og hvor hun døde,og hvornår.
Hendes far og moder har jeg tjek på.
Det sidste sted jeg har hende er fra en FT.1909 i vordingborg.
mvh.yvonne.

Hans Poulsen



Hej Yvonne

"..Hej jeg prøver igen..".

Betyder det, at der er en gammel tråd, du bør henvise til, så ingen sidder og finder data, som du allerede har?

Denne FS-udskrift tages kun med for at vise, at Schock-navnet eksisterede i Præstø amt på den tid, og en vis forbindelse kan ikke på forhånd udelukkes.

Samtlige personer i husstanden

Præstø, Baarse, Vordingborg Landsogn, FT-1890 - Bakkebølle, Huus, 34, FT-1890, C3595
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:

Johan Christian Hansen Ferdinand Schock 78  Enkemand Husfader Væver Tildels under forsørgelse Falster
Sidse Hansdatter 71  Ugift Husholderske Under Fattigforsørgelse Kallehave sogn
 


- Opslagsnumrene på fødsel og ægteskab?
- Levede OIgas mand, hr. Nielsen, ved ft. 1909? Den ft. har jeg ikke hørt om før, men nok ft. 1906 og ft. 1911(?)
- Hvornår døde Olgas mand?
- Blev hun enke i en ung alder - og indgik hun mon nyt ægteskab?
- Fik Olga og hendes mand børn?
- Hvor bosatte de børn sig som voksne?
- Flyttede Olga og hendes mand hen i nærheden af ét af disse børn på deres gamle dage?
- Hvad var hr. Nielsen  af profession? En stilling, der ofte medførte forflyttelser?

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Yvonne Jensen

Hej,ja ,undskyld dette er en gammel tråd,derfor prøver jeg igen.
dette er hvad jeg ved.
opslag 30 i vordingborg kirkebog,bårse herred,amt præstø
under fødte hankøn.
sigfreid tormod gudmond johannes nielsen
og Ruddy står der at deres forældre blev gift d.11-oktober 1909 til cigarmager andreas martin nielsen af vordingborg,derfor ved jeg hvem hun giftede sig med,i opslag 178 i vordingborg kirkebog 1908-1911, og deres søn ADLER døbt i samme bog opslag 28.
olga og hendes mand fik mange børn.

her er navnene
Sigfreid,ruddy,kaj,alf,adler,gurli,elva,kate,men hvor og hvornår ved jeg ikke ,kun at min morfar sigfreid er født i 18-3-1905 i næstved.Det er noget som min mor kan huske alle disse børn af olga.Olga har været gift nogle gange ved jeg ,men ikke med hvem?Så derfor er jeg gået i stå.


mvh yvonne.

rene schack nielsen

hej Yvonne min farfar alf  Manfred Schack nielsen hans mor  hed olga caroline Schack
hilsen rene Schack nielsen                     byggeschack@live.dk

Yvonne Jensen

dette emne er løst .tak