Bortadopterede børn - og fraflyttere

Startet af Steen Mikkelsen, 29 Mar 2012 - 15:04

Forrige emne - Næste emne

Steen Mikkelsen

Hvordan finder jeg oplysninger på børn der er bortadopterede, hvis jeg kender navne og fødselsdata på forældrene ?

Findes der lister over fraflyttere i en by, og vil det omfatte alle, hvis kun det er en far eller mor eller en af deres børn der flytter ?

Anne Marie Holck


Steen Mikkelsen

Mellem 1910 -1930
min bedstemor Margrete Nielsine Nielsen er fra 1901 Thisted - Mors Sønder - Karby og fik datteren Hanne i en ung alder som blev bortadopteret.. Hanne fik senere selv 4 børn.

Vivi Winther

Hej Steen, kender du dette opslag her har du Johanne

1922-1931 Karby, Morsø Sønder, Thisted opslag 41


Mvh


Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Steen Mikkelsen

Hej Vivi

Tak for hjælpen ( kunne godt tænke mig at lære, hvordan du kan finde personen så hurtig, jeg har brug timer )

Jeg kan se at det kun er min bedstemors navn der er nævnt under "forældrenes fulde navn"
så er det at mit spørgsmål fra starten kommer ind i billedet, hvor finder jeg informationer om bortadopterede børn,  hvem den biologiske far er og hvor Johanne kom hen, min onkel mener hun kom til en præstefamilie.

Hvie et barn bliver afleveret på et "børnehjem" - findes der så arkiver over disse børn ?

Vivi Winther

Hej Steen jeg tænker på Johanne kaldte du Hanne under hvilket navn har du kendt hende og ligeledes skriver du hun har  født 4 børn hvor i landet er det og ca tid?? Hvem bliver hun viet til hendes vielse kan vise meget, mange spørgsmål  :). Jeg tror ikke Johanne har været bortadopteret, men måske i pleje, men det vil tiden vise.

Mvh


Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Steen Mikkelsen

Hej
Jeg har snakket med min onkel og han kaldte hende "Hanne", men som jeg nu kan se hedder hun "Johanne"

"Johanne Dorthea Nielsen – Nov.  21 1922 – Thisted – Morsø Sønder – Karby" – (Kirkebøgerne - Thisted - Morsø Sønder - Karby - 1922 - 1931 - opslag 41)

På et tidspunkt da mine bedsteforældre bo, skulle gøres op, dukkede "Johanne Dorthea Nielsen" op, og i de papir fra dengang i ca 1983  , har min onkel oplyst at hun har 4 børn:
Jytte Seedrns, Findlandsgade 26, 6700 Esbjerg
Karl Neiselberg, Rosendalsvej 26, 9560 Hadsund
Jette Christensen, Gammelbjert 53, 6091 Bjert
Niels Ole Lange, Skovbrynet 6, 1tv , 8900 Randers
( Min onkel siger at hun blev omtalt med navnet "Hanne", så måske har hun skiftet navn eller han husker forkert.


Det jeg gerne vil finde frem til er hvad der blev af "Johanne Dorthea Nielsen" efter at min bedstemor fik hende ?

Og måske finde frem til hvem hendes far er ?




Anne Marie Holck

Brug Google, jeg har allerede fundet en af de nævnte i Randers. Grib derefter telefonen og ring til din fætter, så kan du sikkert uden de store problemer få hele historien :) og samtidig få en masse gode stunder i fremtiden med den nyfundne familie. Det er min erfaring :)

Held og lykke med det.