Hvor kom Jørgen Alexander Lohmann fra? - og fru Cathrine Treschow Samuel

Startet af Lis Klarskov Jensen, 06 Okt 2010 - 21:07

Forrige emne - Næste emne

Regelsen

Hej

Og så lige en tugthussag:

Friderik Lohmann fra Lille Appe - tildømt at arbejde i Odense Tugthus i 2 mdr. (06.11.1807)
Venlig hilsen
regelsen

Gitte Lohmann

Hej

Det kan være bror til min ane. Hans Carl Lohmann, Brylle

Han hedder Lorents Frederich Lohmann og er født i Brylle omkring 1763

Er der oplysninger om hvorfor han har været i tugthus? 

Hilsen
Gitte


Regelsen

Hej Gitte

Nej, der er kun anført: Efter Lands Overretens samt Hof & Stadsrettens dom - tildømt...
Venlig hilsen
regelsen

Regelsen

Hej

Deutsches!

9. 290 Lübbermann

Catharina Wilhelmine Lohmann, * i Reda 20.09.1767, død 1805, ~ i Rehda 1802 med
Berend Heinrich Lübbermann (1767-1837)


10. 312

Hermann Lohmann, schulmeister i Mülheim a. Ruhr, son von Hermann Lohmann &
Margaretha Bäumer aus Croneberg, ~ 1811 Maria Gertrud Tesche. * 1766.
Venlig hilsen
regelsen

Lis Klarskov Jensen

Hej Regelsen

Har du en kilde til dine tugthussager i Odense? :)

Venlige hilsner
lis
www.klarskov.org med slægterne Sommer, Humble, Svane m.fl.
Læs om Humble-epitafiet der ikke kunne forsvinde: http://fynhistorie.dis-danmark.dk/node/6291


Lis Klarskov Jensen

Hej Regelsen

Det var en fin henvisning - og let at læse for en gangs skyld! Mange tak!!!


Venlige hilsner
lis
www.klarskov.org med slægterne Sommer, Humble, Svane m.fl.
Læs om Humble-epitafiet der ikke kunne forsvinde: http://fynhistorie.dis-danmark.dk/node/6291

Regelsen

Hej Karin

Selv om den er for ny [Står dog på Rohde-listen]

(Amtsforvalter Christen Roeds enke: Anne Cathrine Arved, indrettede 1758:

Roeds & Riis Kapel i Kolding.)
Venlig hilsen
regelsen

Christian Konstmann Autzen

I kirkebogen for Tinglev sogn, Tønder amt, 1651 - 1744, ser jeg på første side, opslag 1, at der er en E.A. Lohmann, som åbenbart var præst i dette sogn fra 1708 til 1743.

Er det en oplysning, som I har set hhv. været opmærksom på ?

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Karin Andersen

Hej på tråden :)

Jeg tror ikke, at vi har set en E. A. Lohmann i Tinglev før. Gad vist hvad E. A står for? Tak for ham Chrietian.

Ja - regelsen- det sker jo at nogen "sniger sig ind" på listen.  :D
Det sker bl.a. ved at jeg falder over et navn uden et årstal tilknyttet og når de først står der så....ja så er de der jo.

Den nævnte Christen Roeds enke Anne Cathrine Arved fik lige forbundet et par "Roder" fra Nygaards sedler, idet denne Christen Roed viser sig også at være kendt som forvalter på Fusssingø. Så alt andet lige, så har jeg ham lidt mere på plads.

måske er han identisk med:

Randers A., Nørhald H., Tvede-Linde sogne. 1702-1776. Opsl. 36.
1722. D. 14. januar er min liden søn Poul født som for svagheds skyld blev inddøbt i mit hus d. 17. ditto af mig selv og den 21. næst efter læst over i Tvede kirke af præsten Hr. Peder Wedege fra Glenstrup. Frembaaret i kirken af Rådmand Schüttes kæreste Madame Else Klog og Mademoiselle Ingeborg Jensdatter. Faddere: Hr. Cancelliråd Bräem til Giessinggård, M. Poul Kjærulf, Mons. Christen Roed, og Mons Jens Christian Schytte.

I samme KB faldt jeg over en Johan Roodius.

Randers A., Nørhald H., Tvede-Linde 1702-1776. Opsl. 9.
1705. Dom 3. Adventus blev døbt Maren xxxxs søn i Linde kirke ved? Navn? Hans. Fadderne var Jens Nødgaard, Mads Møller, Johan Roodius, Morten Fougaards/Hougaards? datter og Mads Holweys? Xxx holdt til daaben af hendes? Søster Maren Bais (Bay?).

Denne Johan Rhodius er jvf. Nygaards sedler ca. 1701 og 1710 Ridefoged på Gjessinggård. 1703 bliver han gift med sin kæreste i Tvede. Det kan være ham der i 1718 er at finde i Viborg og har en søsterdatter Else Danielsdatter i Vægermølle ved Holstebro.
http://ddd.dda.dk/nygaard/visning_billed.asp?id=75112&sort=e

Mon han kunne være en "fætter" til vores Rhodius-folk i Randers/Viborg?


Mange hilsner :)

Karin

Rhode-listen. ca. 650 personer findes under "Slægtshistorier" https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,118658.0.html

Christian Konstmann Autzen

E. A. Lohmann

Han hedder Eschel Andreas Lohmann - se kirkebogen for Tinglev sogn 1651 - 1764, opslag 4.

Men der er også mange andre præster med her for omegnens kirker, opslag 2, 3 og 4.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Christian Konstmann Autzen

Pastor Eschel Andreas Lohmann gift 20 juni 1708 i Tinglev med Catrin (?) Ratenburgs, opslag 18, Tinglev kirkebog 1651-1764.


Hilsen
Christian

Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Peter Berényi

Citat fra: Karin Andersen Dato 09 Feb 2013 - 03:27

Den nævnte Christen Roeds enke Anne Cathrine Arved fik lige forbundet et par "Roder" fra Nygaards sedler, idet denne Christen Roed viser sig også at være kendt som forvalter på Fusssingø. Så alt andet lige, så har jeg ham lidt mere på plads.

måske er han identisk med:

Randers A., Nørhald H., Tvede-Linde sogne. 1702-1776. Opsl. 36.
1722. D. 14. januar er min liden søn Poul født som for svagheds skyld blev inddøbt i mit hus d. 17. ditto af mig selv og den 21. næst efter læst over i Tvede kirke af præsten Hr. Peder Wedege fra Glenstrup. Frembaaret i kirken af Rådmand Schüttes kæreste Madame Else Klog og Mademoiselle Ingeborg Jensdatter. Faddere: Hr. Cancelliråd Bräem til Giessinggård, M. Poul Kjærulf, Mons. Christen Roed, og Mons Jens Christian Schytte.

Christen Roed og hans hustru har jeg nävnt tidigt op på; Sv: Tidslinje for Palle Rhode (i Vejleområdet)
« Svar #53 Dato: 21. Februar 2012, 18:01:19 »

Fande ham også her;
Ålum, Sønderlyng, Viborg: Øster Bjerregrav - Ålum – Tånum: KB 1729-1752 opslag 123.

År 1734
D: 18. .......? Mogens Christen Thranis Barn i Aalum, som blev ind
Døbt D: 27. juni og kald Hans Christian, Baaret af Anne HansDatter
Mossing, Forpagteren Jens Mortensens Hustru ved Foússing.
Fadderne
Forvalter Christen Roed og hans Hustru Anne Cathrine ved
Foússing. Peder Jensen Todbierg fra Aarhus, Johannes Petersen
......? Fra Dræstrup. Ellen KnudsDatter. Christen ............................?
I Aalum.


På Nygårds sedler kalledes hustru; Anne Katrine Arvedsdatter!

Men dem har jeg nok glemt at skriver op på den blåbog?!

MVH
Peter
Venlig hilsen
Peter

Rode, Rohde, Rhode, Roede, Rhodius m.v. - http://www.roderne.n.nu/

Peter Berényi

Amtsforvalter Christen Roeds enke; Anne Cathrine Arvedsdatters söster hedder Johanne Arvedsdatters Kongelef og hustru til Borgmester Jens Jörgensen Riis.
Venlig hilsen
Peter

Rode, Rohde, Rhode, Roede, Rhodius m.v. - http://www.roderne.n.nu/

Christian Konstmann Autzen

Christina Lohmanns død 52 år gammel den 12. august 1719 i Tinglev sogn, opslag 146.

Det er vel så den Cathrin Ratenburg's som bliver gift med E.A. Lohmann (?).

Hilsen
Christian


Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Karin Andersen

#915
Hej på tråden :)

Tak til Christian for mere input vedr. Eschel Andreas Lohmann. Det er rart for Lohmann-interesserede at oplysningerne om enkeltpersoner står rimeligt samlet  :)

Tusind tak Peter for mere Rode-nyt. Det var rigtig fine oplysninger du der har fundet.

Til Villy vedr. svaret på Humble-tråden s. 31 svar # 901
http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,10666.900.html

Der er ihvertfald én Christian Rhode der er glad for brændevin.

Om der i dit indlæg (eller i mit her - for den sags skyld) er tale om slagteren frem for rytteren kan jeg ikke afgøre pt. men jeg tror, at der muligvis er 3 x Christian Rhode, der optræder i Vejleområdet på dette tidspunkt.

... men det er da lidt sjovt at der kan være tale om den samme person i dit indlæg og her:  :D

Koldinghus birks tingbog 1761-70
1770 - 19. juni:
29/5. Sognefoged Jep Pedersen og Rasmus Markussen m.fl. af Vinding får tingsvidne ctr. Hans Christian Berg m.fl. af Vejle. Hans Christian Berg har holdt brændevinsinkvisition i Vinding bistået af en hel del vejlensere, der rendte rundt som gale hist og her og tog, hvad de havde lyst til. De havde ikke fremvist nogen skriftlig ordre, og der var ingen rettens betjent med inde i husene. Fra sognefogeden tog de et par brændevinspiber. Fra Peder Sørensen tog de en bryggerkedel, der dog ellers tidligere var kendt lovlig. Fra Rasmus Markussen havde de taget et kobberbrændevinslåg. Christian Rode fra Vejle var så fuld, at han faldt om på et iskær på gaden. Ingen skubbede. Rasmus Markussen fik sit låg tilbage uden tvang. Andre fik også deres tilbage.

Med venlig hilsen :)

Karin
Rhode-listen. ca. 650 personer findes under "Slægtshistorier" https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,118658.0.html

Regelsen

Hej Karin

Bemærkning:

09.10.1758 kirkens skøde til fru Roed [Kolding]: Gravplads for 5 lig, afg. Roed + eget, samt deres antagne dat.
Augusta Margrethe Bekker, frues søster Johanne Arveds og hendes mand - borgmester Riis.
Venlig hilsen
regelsen

Christian Konstmann Autzen

Aabenraa amt, Ensted sogn: 1656 - 1731, opslag 105

Johannes Lohmann død 70 år gammel begravet 10. oktober 1717. Gad vide, om han var præst i Ensted sogn (?).

Der synes således at være en hel Lohmann familie i sognene Uge, Tinglev, Ensted, Bov (?) og Burkal - og deres efterkommere må givet fortsat så være her i omegnen.

Jeg har været igang med mine aner (via Konstmann) i Ensted sogn (med efterkommere i Bov sogn) omkring 1700, og det er her, som jeg har set disse Lohmann. Jeg synes at erindre en Lohmann, som åbenbart var gift 2 gange, idet han bliver gift igen omkring 1713/15 (årstallet kan være lidt tvivlsom).

Denne 2x gifte Lohmann synes at få børn, som måske kunne matche fødslen af jeres Jørgen Alexander Lohmann.

Bemærk, at Ensted kirkebogen har alle begivenheder opført i en lang række.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Regelsen

Hej Christian

Jeg læste forleden at Lohmann-præsterne var et helt dynasti.

(Eschel Andreas Lohmann [3920] var søn af pastor Johannes Lohmann.
Venlig hilsen
regelsen

Christian Konstmann Autzen

Hej Reggelsen

Du har helt sikkert ret - det med præstedynastiet. Det er i hvert fald rigtigt hvad angår disse præster i Uge, Tinglev, Ensted og Burkal, de hænger givet meget sammen.

Jeg synes ikke, at jeg har set en bemærkning om, at Lis og Karin har tjekket i kirkebøgerne i disse sogne efter Jørgen Alexander Lohmann - eller måske snarere efter Jørgen's far Alexander Lohmann. Det ville jo i givet fald være den ældste af disse Lohmann's, og så måske Johannes Lohmann, som var præst i Ensted/Uge. Hvor disse Lohmann's i Aabenraa-området oprindelig kommer fra, har jeg ikke set noget om.

Alexander (eller sønnen Jørgen), hvis han er født her, ville jo i givet fald have kunnet vandre vestpå fra Aabenraa-området til Ribe, selv om vandring øst/vest ikke var det almindelige på den tid - men det forekommer. Og præster vandrede jo meget rundt.

Men omvendt - så kunne det jo være en Lohmann-datter, som så gifter sig i Ribe, og hvor så ægtemanden får tilnavnet Lohmann, hvem ved !

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Laila Olsen

Se, nu har jeg heeelt mistet overblikket - og måsker er i fare for at gentage en allerede "opdaget" Treschow:

Værløse, Smørum, København KB1763-1804, Døde 1799, indførsel 9: Torsdagen den 9 Mai blev Sl. Hr. Gerhard Treschov til Runde Kirke Hans Enkefrue Marie Treschov født Berg begravet med Kirkens Tienester 76 Aar

Hilsen Laila

Gl. Maribo amt, Gl. Ramsø herred, Gl. Slet herred, Gl. Præstø amt, Gl. Thisted amt og Kronobergs Len i Sverige samt Bergen i Norge og Oulu og Kajani len i Finland.
Bosat 3300

Christian Konstmann Autzen

#921
Odense Sct. Hans-Garnisionskirken, 1722-1774,

opslag 283 Nr. 6 Lorentz Loumann død 35 år gammel.

Opslag 191 - nr. 1 i 1730: Henrik Jürgen Hein trolovet med Cathrine Louman

PS: De er måske tidligere nævnt.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Karin Andersen

Hej på tråden :)

Tusind tak for jeres indlæg - jeg har forsømt denne tråd på det sidste, og undskylder for den lange svartid.

Laila m.h.t. Treschow-navnet, så har vi konstateret, at det egentlig ikke "hører til" vores slægt. Den eneste forbindelse til navnet er ved Cathrines dåb:

Viborg A., Nørlyng H., Viborg Gråbrødre sogn. 1685-1757. Opsl. 311.
1730. D. 8. juli.. Sognepræsten Hr. Ernst Samuels Barn kaldet Cathrine Treschow døbt af Domprovsten Mag. Christen Lassen Tychonius, Captain Billes Frue bar dend, Bischop [Johannes] Trellund xxxxxx. Fadderne: Juncker Rosenkrantz, Borgmester [Hans Knudsen] Rafn, Landstings Hører [Just] Arctander, Mag. [Johannes] Trescow.

Vi tror hun har fået det for at ære en tilstædeværende fadder.  :)

Christian du har ret i at vi ikke har studeret kirkebøgerne i de sogne du nævner. Jeg tror dog - indtil andet er bevist at vi har fundet Jørgens dåb:

Ribe A, Ribe H., Ribe Domsogn sogn 1701 -1788. Opsl. 86.
1714. Nr. 12. Døbt d. 24. juni. Jørgen, Alexander Hansen Saddelmagers søn.
Peder Farver, Hans Wikman, Peder Andersen Loutrup, Sophie Madtz Fridsker, Kierstien Magrethe Christiansdatter Bugger?

Hans trolovelse/vielse til hans første hustru Karen Hermansdatter:
Ribe A, Ribe H., Ribe Domsogn sogn 1700 - 1786. Opsl. 109.
D. 10. feb. 1736 trolovet Jørgen Alexandersen og Karen Hermandsdatter.
Ribe A, Ribe H., Ribe Domsogn sogn 1700 - 1786. Opsl. 210.
Viet d. 28. feb. 1736. Jørgen Alexandersen med Karen Hermandsdatter.

Der er ganske vist ikke meget Lohmann - navn her. Personligt tror jeg, at Lohmann ikke hos os er et slægtsnavn, men snarere er et tilnavn. Dog lader vi os gerne overrasket hen af vejen  :D

Lohmann - navnet finder jeg første gang:

Ribe A, Ribe H., Ribe Domsogn sogn. 1701 - 1788. Opsl. 222.
1736. Nr. 14. Anne Kierstine. Jørgen Alexander Lohemands datter. Døbt d. 2. april. Suse: Maren Præstis af Væster Bierum, Grete Ørttels?, Sidsel Christians, Jørgen Clemmensen og Niels Gæsten.

Mange hilsner :)

Karin

Rhode-listen. ca. 650 personer findes under "Slægtshistorier" https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,118658.0.html

Christian Konstmann Autzen

Hej Karin

Tak for oplysningen - og jeg er glad for, at I endelig har fundet jeres Jørgen Alexander/Alexandersen (Loheman); og selvfølgelig er denne oplysning korrekt, hvorfor eller denne tilføjelse i 1736.

Dejligt  :)

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Lise Østerberg Bahr

Hej på tråden.


Der er anesammenfald mellem BAHR og LOHMANN via RIXEN Lassen m.fl. her:

Jacobine Sophie LOHMANN 1808-1889 - gift med godsforvalter Søren Lassen 1801-1886.

p.s. Østerberg og Hansen, slægten har både Bahr og Selchau relationer samt forbindelse(r) til Rixen.

Det lyder til at være for tilfældigt - jeg forsøger at kontakte en Hans Smidt Nielsen, der skulle have skrevet en bog om ØSTERBERG´erne.

Nogen af jer der kender til denne og eller forfatteren ?

Alle infos modtages med taknemmelighed - (hvem siger slægtsforskning skal være let eller hurtigt overstået )?

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Gitte Lohmann

Hej

Til orientering er
Jacobine Sophie LOHMANN 1808-1889

efterkommer af Lorens Lohmann født 1700

Hilsen
Gitte Lohmann

Christian Konstmann Autzen

I allerførste indlæg i denne tråd oplyses, at Alexander Hansen (vel med familienavnet Lohmann) har en bror Christian Hansen (i Ribe) som kommer fra Slesvig.

Den vel ældste Lohmann (stavemåden kan være anderledes) synes vel at være Johannes Lohmann, som bliver præst i Tinglev (eller Uge) sogn, gift med Anna Magdalena Anders. Han dør 10. oktober 1717 i Ensted sogn i Aabenraa amt; nok født omkring 1645.

Kirkebøgerne for Tinglev sogn går tilbage til 1651 - og er meget letlæselige. Kirkebøgerne i omliggende sogne går ligeledes langt tilbage, og kan med god vilje læses.

Måske kan Alexander Hansen (Lohmann) og Christian Hansen findes som fødte i en af disse kirkebøger. Spørgsmålet er her også, om præsten fik børn før tiltrædelsen i Tinglev/Uge. En søn, Eschel Andreas Lohmann, er født i Tinglev 10. december 1675.

"Desværre" er jeg nu - i hvert fald i denne omgang - færdig med disse sogne, så jeg kan ikke umiddelbart hjælpe med denne gennemgang.

Hilsen
Christian



Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Hanne Fisker

Hej på tråden her

Fandt lige disse Lehmann/Lohmanns, da jeg ikke kan læse meget andet end navnet ved jeg ikke om det er børn eller hustruer osv. der bliver begravet:

Albinus Lehmann – ? Anna begravet 1771
Sct. Petri, Sokkelund, København: KB 1767-1783 opslag 66 nr. 114

Madam Catharina Lehmann begravet 1773
Sct. Petri, Sokkelund, København: KB 1767-1783 opslag 97 nr. 132

Johan Lohmann ? begravet 1775
Sct. Petri, Sokkelund, København: KB 1767-1783 opslag 120 nr. 125

Johan Lohmann – datter? Friderica Louise begravet 1775
Sct. Petri, Sokkelund, København: KB 1767-1783 opslag 121 nr. 136


Frederich Lehman ? begravet 1777
Sct. Petri, Sokkelund, København: KB 1767-1783 opslag 149 nr. 172

Christian Lehmann ? begravet 1782
Sct. Petri, Sokkelund, København: KB 1767-1783 opslag 184 nr. 67

Mvh
Hanne Fisker

Lis Klarskov Jensen

Hej på tråden
Tak til jer alle for jeres indlæg  :D.
Dejligt at se Lohmann-forskningen ikke er slut!


Lige en tilføjelse til Karins forrige indlæg 922 på https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,328.msg294144.html#msg294144:

Oplysninger om Jørgen Alexander Lohmann - læs mere på http://klarskov.org/sommer-slaegten/joergen-a-lohmann.htm

Født i Ribe 1714
Jørgen Alexander Lohmann var født i Ribe i 1714 som søn af Sadelmager Alexander Hansen Lohmann og Anne Christine Jørgensdatter.

Ribe A, Ribe H., Ribe Domsogn sogn 1701 -1788. Opsl. 86.
1714. Dåb Nr. 12.  Jørgen, Alexander Hansen Saddelmagers søn, Døbt d. 24. juni. Susc.: Peter Faarkro (?), Chirsman, Peder Andresen (?) Cristrup (?),Sofie Madtz handskes (?), og Kirstine Margrethe Qristiansdatter Bryger.

Jørgen Alexander Lohmann blev begravet den 21. juni 1794 i Horsens købstad,  AO-opslag 231 og opnåede en anselig alder: 80 år.

Kært barn - mange navne
Ved fødslen i 1714 var Jørgen Alexander Lohmann døbt Jørgen, Alexander Hansen Saddelmagers søn, dvs. Jørgen Alexandersen. Denne Sadelmager hed også Alexander Lohmann, jf. Ribes mandtal 1735 - http://dendigitalebyport.byhistorie.dk/1735/?indberetning=108

Ved sin vielse til Karen Hermandsdatter i 1736, benævnes Jørgen Alexander Lohmann som Jørgen Alexandersen.  Ved datteren Anne Kierstines fødsel i 1736 hed han Jørgen Alexander Lohemand. Dette navn brugte han fremover.

osv.

Venlige hilsner
lis
www.klarskov.org med slægterne Sommer, Humble, Svane m.fl.
Læs om Humble-epitafiet der ikke kunne forsvinde: http://fynhistorie.dis-danmark.dk/node/6291

Christian Konstmann Autzen

#929
Hvis jeg ikke tidligere har oplyst denne, så kommer det her:

Anna-Magdalena Lohmann, født Amders - død 69 år gammel den 30. august 1725 begravet 6. september. Hun var gift med præsten Johannes Lohmann - og hun var født den 22. november 1656, har jeg stående; men hendes forældre har jeg så ikke !

Johannes Lohmann dør 70 år gammel, den 10. oktober 1717, begravet 24. oktober 1717, opslag 105.

Aabenraa amt, Ensted kirkebog, 1656-1731, opslag 126.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.