Hvor finder man Silkeborg Handelsplads i FT 1855

Startet af Søren Juul Mikkelsen, 03 Apr 2012 - 12:50

Forrige emne - Næste emne

Søren Juul Mikkelsen

En søgning på DDD har givet mig følgende resultat:

Skanderborg, Gjern, Silkeborg Handelsplads, Søndergade, Et Hus, 76, FT-1855, C4410

men jeg kan ikke finde Silkeborg Handelsplads i FT 1855 på AO.

Hvor finder jeg den?

Anne Mortensen

Det havde været en god ide hvis du også have vist navnet på personerne i FT 1855.
-----------------

Om jeg har fundet det rigtige må du afgøre.

I FT 1855 er jeg gået frem efter nr. 76.
Søndergade er ikke nævnt, men se på opslag 134-137.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Søren Juul Mikkelsen

Hej Anne,

mit spørgsmål går overhovedet ikke på navnene, eller det specifikke resultat fra DDD; men jeg kan simpelthen ikke overhovedet se Silkeborg Handelsplads på AO i FT 1855.

Hvad vælger du på AO for at se Silkeborg Handelsplads?

Mvh Søren

John Nielsen

Hej Søren

Du skal sikkert kikke i Linå.
Silkeborg udskilles derfra i 1855.
I FT1860 ses Silkeborg stadig under Linå.

Hilsen John Nielsen

Søren Juul Mikkelsen

Hej John,

tak, det var det svar jeg søgte.

Jeg undrer mig over at resultater fra DDD henviser til Silkeborg Handelsplads som sogn i FT 1855.

Svaret fra Anne var lidt "goddag mand økseskaft", jeg aner ikke hvad hun refererer til med de opslag!

Jeg har fundet Søndergade i Linå sogn for FT 1855. Den starter på opslag 77 nederst, og den person jeg søgte var på opslag 81.

Mvh Søren

Søren Juul Mikkelsen

For andre der måtte søge efter Silkeborg i FT 1855, se Linå sogn Optegnelse 98 (opslag 55 på AO) og frem.

Mvh Søren

Anne Mortensen

Svaret fra Anne var lidt "goddag mand økseskaft", jeg aner ikke hvad hun refererer til med de opslag!

Hold da op sikke en måde at tiltale mig på.

Du beder om hjælp til

Skanderborg, Gjern, Silkeborg Handelsplads, Søndergade, Et Hus, 76, FT-1855, C4410

Og nu skal jeg forklare mit i dine øjne tumpet svar.

Jeg søger på AO
Skanderborg
købstad
og finder gade/matr.nr. 76

Ergo jeg søger i Skanderborg da det er det du efterspørger og prøvede på den måde at hjælpe dig.
----------------------

At du nu har fået den rette hjælp er kun OK
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Søren Juul Mikkelsen

Hej Anne,

Det var skam ikke min hensigt at fornærme dig.

Jeg blev bare lidt overrasket over dit svar, når jeg nu meget direkte havde spurgt efter Silkeborg Handelsplads.

Det kan jo ske for os alle at vi kommer til at svare på noget lidt andet end det der er spurgt om.

Når jeg bruger udtrykket "goddag mand økseskaft" er det udelukkende i den betydning at jeg ikke fik det svar jeg forventede.

Jeg undskylder for mit grove sprogbrug.

Mvh Søren

John Nielsen

Hej Søren

Jeg overvejede faktisk ikke at svare dig på grund af sprogbruget.
Anne er meget hjælpsom så undskyldningen glæder mig.
DDD's måde at benævne ting giver ofte anledning til undren, ikke mindst i sønderjylland

Hilsen John Nielsen

Søren Juul Mikkelsen

Hej John,

tak for dit svar.

Anne har også før hjulpet mig, så jeg har skam ikke nogen som helst grund til at nedgøre hende.
Min kommentar var som før skrevet blot en respons på et uventet svar, som i historien med økseskaftet.

Anne, jeg håber ikke du har set dig vred på mig, jeg sætter skam pris på alle svar.

Mvh. Søren