Hof- og Militæretaten

Startet af Margit Rannes, 25 Mar 2012 - 19:52

Forrige emne - Næste emne

Margit Rannes

Jeg prøver igen:
FT 1801: Pauker og Berider Michel Andersen, Hof- & Militæretaten, København (Staden). Matr. adresse: Garden til Hestes Caserne.
Hvilket sogn hører denne adresse til?
Venlig hilsen
Margit Rannes

Jørgen Green

Da han er en militær person, så er der størst sandsynlighed for at finde ham i Garnisons sogn.

Hof- & Militæretaten var ikke et bestemt boligområde, men betegnelsen for nogle mennesker og familier med ansættelse ved eller tilknytning til Hof- & Militæretaten tilsvarende som Søetaten var det for flådens og Holmens mandskab.
Med venlig hilsen
Jørgen Green

PS. Vær venlig IKKE at bruge funktionen DIS-funktionen »Private meddelelser«, hvis du vil sende et privat mail. Send det til min e-mailadresse: green@grifo.dk

Peter Kristiansen

Hestgardens Kaserne lå i Frederiksholms Kanal 26 - bygningerne findes endnu.
M.v.h. Peter Kristiansen

Jørgen Green

Hej Margit

Hvis du ikke finder ham i Garnisons sogn, så prøv Vor Frelsers sogn, som dækker det område, hvor hestekasernen er beliggende.
Med venlig hilsen
Jørgen Green

PS. Vær venlig IKKE at bruge funktionen DIS-funktionen »Private meddelelser«, hvis du vil sende et privat mail. Send det til min e-mailadresse: green@grifo.dk

Margit Rannes

Tusind tak til Peter og Jørgen for denne hjælp.
Venlig hilsen
Margit

Svein Tore Ulset

#5
Michel Andersen er slekt av meg i rett oppstigende linje og jeg har en del informasjon om hvor han og døtrene ble av, hvis noen er interessert. Ha en god dag.