Drukneulykke 1887

Startet af Lisa Hansen, 23 Mar 2012 - 19:18

Forrige emne - Næste emne

Lisa Hansen

Hej

Har en Ane som omkom på Nissum Fjord Jylland i 1887 sammen med en anden Fisker, Er der nogen steder hvor man kan se yderligere oplysninger omkring ulykken, efterladte o.s.v. , der står ikke så meget i KB

Hilsen Lisa

Jytte Nielsen

Hej Lisa.

Har du set efter Skifte?

Hilsen Jytte

Jørgen Green

Hej Lisa

Politiets vil udarbejde en rapport om ulykken. Kig i herredets arkiver efter politijournaler eller lignende.

Endvidere vil der, hvis han er blevet fundet, blive udarbejdets en dødsattest,  - formentlig en medico-legal attest, som indeholder lidt flere oplysninger end en almindelig dødsattest og som skulle udarbejdes, når der bl.a. var tale om en ulykke. Kan findes i Sundhedsstyrelsens arkiv på Rigsarkivet, men kan bestilles frem til den nærmeste godkendte læsesal.

I så fald findes der også en attest i kredslægen/distriktslægens arkiv.

Muligvis er der også sendt en rapport til amtet om ulykken.
Med venlig hilsen
Jørgen Green

PS. Vær venlig IKKE at bruge funktionen DIS-funktionen »Private meddelelser«, hvis du vil sende et privat mail. Send det til min e-mailadresse: green@grifo.dk

Lisa Hansen

Tak for svar begge 2 :)

Mia Gerdrup

Husk også at kigge i de lokale aviser, som ofte findes på bibliotek eller lokalarkiver - som regel på microfilm. Ulykker er oftest omtalt.
Husk at der som regel skal ledes et par dage efter og fremad. Den tids nyhedsdækning var på grund af arbejdsgangene noget langsommere en nutildags.
Mia Dahl Gerdrup
slægtsforsker og lokalhistoriker
- med særlig interesse for 4793 Bogø

Lisa Hansen

Ja havde tænkt på det, men nu er det Jylland og jeg er på sjælland, så jeg tror lige jeg lader den ligge lidt indtil jeg kommer de kanter :=)

Tak for tippet.

Mvh Lisa