ingemann albert andersen.

Startet af Yvonne Jensen, 06 Okt 2010 - 18:44

Forrige emne - Næste emne

Yvonne Jensen

Hej er der nogen som kan hjælpe mig med nogle oplysninger om Ingemann albert andersen  født.d.16 oktober 1914,  Birket lolland,han flyttede til jylland omkring 1945-46-47-48 ,var karl på nogle gårde omkring ronnom,boede vist i timring på et tidspunkt,jeg kunne godt tænke mig at få at vide hvor han ligger begravet og hvornår han er død.
venlig hilsen yvonne.

Laila Olsen

Hej Yvonne,

Jeg tror du har overset denne passus i vejledningen til indlæg, som står øverst i "Aneefterlysning":

Bemærk at oplysninger om nulevende personer (dvs. personer, født indenfor de sidste 100 år, hvis dødsåret ikke kendes) ikke må videregives på nettet og altså heller ikke her i Forum.
Hvis du har brug for et sådan opslag, så vær varsom og bed om svar i privat mail. Skulle sådanne oplysninger blive givet i et indlæg, vil det blive slettet.


Der findes hjemmesider på nettet hvor der kan efterlyses personer, som er fødte efter vore "spærredatoer". Jeg erindrer ikke lige hvad de hedder - men prøv at søg på "gamle venner".

Og så lige inden jeg ønsker dig held og lykke - næste gang du har behov for at finde een eller anden. Så bør du ikke skrive "efterlysning" - det har mindst 500 prøvet før dig - det appellerer ikke til hjælpsomheden. Næh, navn og evt. fødselsår og evt. fødselssogn/dødsssogn. Hvis du ikke véd, i hvilken landsdel sognet ligger (og evt. gammelt amt), anbefaler vi som regel at besøge www.krabsen.dk - der finder du eksempelvis stednavn, sogn, herred, amt som brugtes indtil kommunalreformen 1970.

Go' jagt
Hilsen Laila

Gl. Maribo amt, Gl. Ramsø herred, Gl. Slet herred, Gl. Præstø amt, Gl. Thisted amt og Kronobergs Len i Sverige samt Bergen i Norge og Oulu og Kajani len i Finland.
Bosat 3300

Yvonne Jensen

#2
 :)Hej,Så må du meget undskylde,jeg er ny i dette  :) ,og har lige meldt mig ind,så jeg anede ikke at jeg ikke måtte,skal aldrig ske igen,på slægt og data må man gerne så det vil jeg bruge i fremtiden.men folk kan sende mig en personlig mail,om ingemann albert andersen.det vil jeg blive glad for,da jeg er kørt fast i dett emne ,og ikke ved hvad jeg må og ikke må.
venlig hilsen yvonne.

Hej Yvonne.

Du kan prøve at henvende dig i din hjemkommune for mod betaling af kr. 52,- at få oplysninger fra CPR-registret om Ingemann Albert Andersen. Denne fremgangsmåde fungerer kun, hvis han var i live i 1968.

Se dette link for yderligere info: http://www.cpr.dk/cpr/site.aspx?p=18&t=visartikel&Articleid=4117 



M.v.h.  Pia.

Yvonne Jensen

hej ,tusind tak for oplysningen,det vil jeg prøve.
mvh.yvonne.

Yvonne Jensen

Hej jeg har nu været i min kommune og fået oplysninger om ingemann albert andersen ,og det viser sig at han var flyttet til roskilde,kan man finde opslag over Roskilde,kirkebøger eller folketællinger  frem til 1980?
med venlig  hilsen yvonne.