Mette Marie Westergaard

Startet af Bjarne Bomholtz, 19 Nov 2010 - 12:05

Forrige emne - Næste emne

Bjarne Bomholtz

Jeg søger oplysninger om Mette Marie Westergaard født 1784 eller 1785 enten i Roskilde eller København. Hun blev gift med Niels Christian Werdelin den 22 apr 1818 i Helligånd (1813-1832  opsl. 60/14 ) Ifølge family search skulle hun være født nov 1784, men jeg kan ikke finde hende. Jeg mangler både fødsel og død.  Jeg håber at der er nogen der er stødt på hende tidligere.
På forhhånd tak

Bjarne Bomholtz

Hans Poulsen

Hej Bjarne

FS oplyser, at Mette Marie er født i 1784 i København, og da det skete sent på året, skal du nok finde dåben i begyndelsen af 1785.

Det er overkommeligt at løbe de relativt få københavnske kirkebøger igennem for 1784-1785 for at finde fødslen og dåben.

Læg mærke til, hvad faderens fornavn er, så du kan danne patronymet, for kilderne har sikkert undertiden hende under patronymet.

Ft. 1787 København, kvinder, aldersgruppe 1 - 9 år bør løbes igennem for at se, om du kan finde Mette Marie og hendes familie.

Hvorfor nævner du Roskilde? Tag ft. 1787 Roskilde på lignende måde.

Husk at notére opslagsnumre etc.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Bjarne Bomholtz

Hej  Hans

Desværre stadig ikke noget resultat.
Grunden til at jeg er lidt usikker på Roskilde er, at der i en folketælling fra 1850 står Roeskilde som fødested.

Hilsen Bjarne

Anne Mortensen

Oplysningen fra FS er ikke en afskrift fra kirkebogen, men indsendt af et medlem af kirken.
Oplysningen kan være ??


METTE MARIE WESTERGAARD Pedigree
  Female     
--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth:  28 NOV 1784   Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Christening: 
Death: 
Burial: 
--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
  Father:  WESTERGAARD  Family
--------------------------------------------------------------------------------
Messages:
Form submitted by a member of the LDS Church. The form lists the submitter's name and address and may include source information. The address may be outdated. Details vary. To find the form, you must know the batch and sheet number.
 
--------------------------------------------------------------------------------
Source Information:
Batch Number:  7732735     
Sheet:  18     
Source Call No.:  1126164   Type:  Film


Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Thestrup-Bjørn

Hej Bjarne!

Kunne du ikke lige vise de folketællinger, du har fundet hende i?

Jeg synes ikke, jeg kan finde hende - det gør det også lidt svært, når man ikke kender hendes børns navne.
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Bjørn Marcher

Hej Bjarne med flere,

Ja, du må nok komme med lidt flere oplysninger. Jeg har fundet en mulig folketælling 1845, er det denne? I så fald var hun jo gift flere gange, for det er en anden ægtemand. Eller er der flere Marie Westergaard?

Min personlige erfaring med privat indleverede data til FS er, at man skal være vagtsom. De er ofte fejlbehæftede eller udtrykker antagelser.

Her er en mulig FT1845:
København (Staden), Christianshavn Kvarter, Overgaden oven Vandet, 1.ste sal, 186, FT-1845, C2161
Christian Bugge                  55  Gift    Contoirist        København
Maria født Westergaard      59  Gift    Hans kone       Roskilde
Bergithe Chatrine Bugge    19  Ugift  Deres datter     København

venlig hilsen Bjørn
Bjørn Marcher
2670 Greve
www.bearfields.dk
Medlem af DIS-Danmark

Bjarne Bomholtz

Tak for interessen, og jeg beklager at jeg ikke har været mere konkret. Jeg skal prøve at gøre det bedre nu.

Mette Marie Westergaards oplysninger på FS er tilsyneladende ikke rigtige, derfor min søgen her.

Bjørn har fundet den rigtige.

Hun blev enke efter Niels Christian Werdelin den 21 okt 1821  ( Køge Sct. Nicolai 1813-1832 opslag 60 nr. 14 )  og hun blev gift med Christian Bugge den 16 jun 1826 ( Holmens 1822-1826 opsl.  340 nr 6 ) her er hun 40 år

Ved folketællingen 1845 er hun 59 år, så fødselsåret er jo bekræftet til 1786, men så har jeg problemet med at komme videre. Jeg har fulgt rådet om at pløje kirkebøgerne igennem, men uden fornødent held  eller evner med at tyde.


Jeg håber at I stadig vil hjælpe

Med venlig hilsen Bjarne Bomholtz