Schlichting

Startet af Inge Schlichting, 19 Nov 2010 - 09:30

Forrige emne - Næste emne

Inge Schlichting

Min farfar, Alfred H.C. Schlichting, født 1875, havde flere brødre; bl.a.
Valdemar Johs. Schlichting, født 1869,
Charles Emil Schlichting, født 1877 og
Vilhelm August, født 1885.
Mon nogen kender til efterkommere af disse.
V.h. Inge, født Schlichting, født 1933.

Hans Poulsen

Hej Inge

Det er en god idé at skrive, hvor i landet familien boede: amt, herred, sogn.

Kender du stednavnedatabasen KRABSEN, hvor du finder svar på den slags:

http://www.krabsen.dk/stednavnebase/

- tryk på *stednavn* oppe i venstre hjørne og skriv fx sognets navn. Så får du automatisk resten.

- Har du fundet brødrenes konfirmationer?
- Har du fundet brødrenes vielser?
- Har du fundet familien i en eller flere folketællinger. Hvsi ja, gengiv dem her i tråden.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag


Inge Schlichting

Citat fra: Hans Poulsen Dato 19 Nov 2010 - 09:52
Hej Inge

Det er en god idé at skrive, hvor i landet familien boede: amt, herred, sogn.

Kender du stednavnedatabasen KRABSEN, hvor du finder svar på den slags:

http://www.krabsen.dk/stednavnebase/

- tryk på *stednavn* oppe i venstre hjørne og skriv fx sognets navn. Så får du automatisk resten.

- Har du fundet brødrenes konfirmationer?
- Har du fundet brødrenes vielser?
- Har du fundet familien i en eller flere folketællinger. Hvsi ja, gengiv dem her i tråden.

Venlig hilsen
Hans


Jeg ved, de er fra København, Nørrebrogade, og jeg fandt de tre brødre i folketælling. Men aner ikke, hvor man kan finde efterkommere af dem? Har du en god ide, så hører jeg meget gerne om det.
Venlig hilsen Inge S.




Hans Poulsen

#4

Hej Inge

"Har du en god ide..".

Ja, du er havnet i en DIS-gruppe, der hedder AneEfterlysning i et *fag*, der hedder slægtsforskning - og tyg bare lidt på det sidste led i ordet ..forskning.

Til forskning hører knofedt, systematik, hårdt arbejde, en del fantasi, læsning af bøger om slægtsforskning, studier af kirkebøger, folketællinger, skifter, skøde- og panteprotokoller, udvandrerdatabaser etc. etc.

Omvendt: Du må ikke regne med at løbe ind i efterkommerne under en indkøbstur i MAGASIN.

Så jeg gentager lige:

- Har du fundet brødrenes konfirmationer?
- Har du fundet brødrenes vielser?
- Har du fundet familien i en eller flere folketællinger. Hvsi ja, gengiv dem her i tråden.

Venlig hilsen og god fornøjelse - for det er slægtsforskning
Hans

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Regelsen

Hej

Hvor er Theodor & Bertel?
Venlig hilsen
regelsen

Inge Schlichting

Mener du Bertel, født 1882?
V.h.

Hans Poulsen



Hej Inge

Tak for dine svar i tråden!

Du skrev i et af dine indlæg: ".. jeg fandt de tre brødre i folketælling..".

Nu véd jeg ikke, om du tillige er interesseret i søstre; dem var der i hvert fald én af - muligvis død i en tidlig alder, muligvis fløjet fra reden ved den pågældende folketælling.

Prøv at gengive den pågældende folketælling her i tråden, så andre er i stand til at danne sig et billede af familien.


MARIA THORA FRIDA SCHLICHTING Pedigree
  Female     
   

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth: 
Christening:  07 MAR 1869   Fredreriks Tyske Kirke, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Alice Oppenheim

Hej Inge,

Din Farfars brødre + deres børn (din Fars søskende, kusiner og fætre) + deres børn ... du søger 3-4 generationer, hvoraf en del nok lever i dag. Har du overvejet at oprette en facebook-gruppe for alle med med tilknytning til efternavnet Schlichting — en hurtig måde at få kontakt til slægtninge, der måske kan fortælle dig historier om jeres fælles familie?

Jeg har set det virke med kæmpe fætter-kusine-fest til følge :)



MVH
Alice Oppenheim

Bente Aaris

Her er 3 sider med tråde vdr. navnet Schlichting fra det gamle Forum, måske der er noget du kan bruge og nogen du kan spørge:

http://www.dis-danmark.dk/forum/search.php?0,search=Schlichting,page=1,match_type=ALL,match_dates=0,match_forum=ALL



Mvh
Bente Aaris
Godset♥ MOSS
https://aaris.webtrees.net

Lise Thomsen

Hej,
Du søger personer med navnet Schlichting. Her på Nordals, hvor jeg bor, har vi haft en familie Schlichting. Måske kan du finde et link til dig selv:
Snedker Henrik Schlichting, f. i Dybbøl 09.12.1894, d. i Broballe 15.04.1974.
Børn:
Hans Christian f. 30.07.1920 i Mjels, d. 26.06.2005 i Sønderborg.
Marie Christine, f. 03.01.1929.
Nis, f. 05.11.1933, - ved, at han er død, sandsynligvis i Sønderborg.
Hans og Nis var begge ugifte, om Marie ved jeg ingenting.
Vh. Lise Thomsen

Oluf Skaaning

Hej Inge.
Jeg er helt sikker på, et du kan hente en del oplysninger om familien, hvis du sender en mail til:
jivy@get2net.dk

Han er en af mine venner, hedder Jørn Schlichting, er pens. læge og på din alder ca.
M.v.h.
Oluf Skaaning

Bente Ougtvig Dyrstad

#12
Hejsa
Har bemærket navnet, men nikker ikke genkendende til disse, så det må være en anden gren end mine, kunne ellers være morsomt hvis der havde været et anesammenfald, men desværre.
Venlig Hilsen**Bente Ougtvig