Forbryderalbum

Startet af Dorte L-L Jensen, 14 Mar 2012 - 22:25

Forrige emne - Næste emne

Dorte L-L Jensen

Hej Forum

Er der nogen, der har erfaring med politiets forbryderalbum?

Er billederne tilgængelige, og er det muligt at finde billeder af evt. straffede aner?

Forbryderalbummet skulle være oprettet 1863.

hilsen Dorte


Lis B. Jensen

Hej Dorthe

Jeg mener du først skal finde sagsnr i Polilitiets efterretninger og med det skuule du kunne finde billede af denne person  - jeg mener ikke disse forbryderalbum ligger på Stadsarkivet - men på det Kongelige Bibliotek.

Hvis jeg tager fejl håber jeg nogen vil korrigere mig.
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Ingelise Edelfeldt Jacobsen

Hej Dorthe

Politiets og fængslernes forbryderalbums findes på de respektive Landsarkiver.

mvh Ingelise Jacobsen

Eva Morfiadakis


Jag har en gång letat efter min oldemors fotografi. Hon satt på Christianshavn i nästan 5 år för att hon tagit livet av sitt nyfödda barn. På Landsarkivet fanns det 3-4 boxar med fotografier, tror att de börjar från ca 1885. De var sorterade efter brott. Alla barnamörderskor för sig. Min oldemor fanns inte där, hon frigavs 1885. Jag vill minnas att baktill stod namnet och deras fångnr. Fantastiska bilder, tyckte jag. Många unga vackra flickor.

Bilderna finns väl nu på Rigsarkivet.

Eva M
Eva M

Dorte L-L Jensen

Kære alle.

Tak for svar.

Den person jeg søger er min oldefar, fordi jeg i de særlige bemærkninger på politiets reigisterblade
kunne se at han var straffet i 1914 og 1916.

Oplysninger om registerbladet
Udfyldelsesdato: 1-5-1899
Særlige bemærkninger: P.E. Rg 10 Pag 36, 8 D sp F for vold 1914 og 1916 anh for mishandling af ægtefælle, Grbl. 17456, P.E. Rg0 12/5-17
Hovedperson
Alfred August Petersen , 21-10-1879 , København
Stillinger: Gasværksarbejder Sømand
Ægtefælle
Olivia Kristine Petersen (født Olesen) , 24-3-1875 , København
Barn
Jens Alfred August Petersen , 21-2-1901
Otte Jørgen Ole Petersen , 21-2-1901



Albummene i Annes link går højst til 1907, så det duer ikke ( - fascinerende billeder! )

Det ser ud til at jeg må en tur på Rigsarkivet.
Ved I om det er mateirale der skal bestilles?
Og hvordan er det med politirapporter/straffesag. Er det mon Rigsarkivet eller Stadsarkivet?

hilsen Dorte

Eva Morfiadakis



Det är väl inte säkert att han blev fotograferad. Du får titta i P.E. för åren 1914, 1916 och 1917.
P.E. = politiets efterrettninger.
Min oldemor fanns i P.E. för 1882 och där stod bara hennes namn och vad hon gjort. Jag fann P.E. på stadsarkivet i Kbh.

Eva M
Eva M

Dorte L-L Jensen

Nej - det er ikke sikkert, men det kunne være rart at se et foto af ham, hvis det findes.

Jeg må prøve stadsarkivet.

Tak for hjælpen, Dorte