Ændring af email mm

Startet af Lars Jørgen Helbo, 06 Okt 2010 - 11:29

Forrige emne - Næste emne

Lars Jørgen Helbo

Når jeg går ind under Profil/Generel info, så er der en række felter (ICQ:, AIM:, MSN:, YIM:, E-mail:, Webside:, Alder:, Lokation: Sprog:). De fleste af dem er ikke udfyldte, og jeg kan heller ikke finde et sted, hvor jeg kunne udfylde eller ændre dem, hvordan gør jeg det? For det er jo til dels nyttige ting, som kunne være interessante at vide for andre, og det er også ting, der nemt kan ændre sig i tidens løb.


Lars Jørgen Helbo

Nu har jeg så i en anden tråd lært, hvordan man kan ændre sin email (hvordan gør ikke-medlemmer egentlig?). Fint nok, men hvordan gør man med de andre ting. Jeg mener især, det kunne være praktisk, hvis man kunne udfylde feltet med bopæl (jeg gætter på, at det er det, der menes med "Lokation"  ;)  ). I det gamle forum fik vi jo efterhånden indført, at man skrev sit postnummer i signaturen, så det kunne vel være ret fornuftigt.


Christel Pierson

Måske jeg misforstår dig, men hvis du klikker på ordene MIN SIDE oppe i øverste højre hjørne, lige over hvor der står "Velkommen, Lars Jørgen Helbo" (går jeg ud fra:), kommer du til en side, hvor du kan ændre adresse og telefonnummer, adgangskode osv.

Det tog mig ret lang tid at finde ud af at ordene MIN SIDE var et link, og jeg har ellers været på nettet i over 15 år.

Jeg vidste ikke at I var blevet enige om at skrive postnummer i signaturen. Det vil jeg også gøre - når jeg kommer i tanke om hvor jeg kan ændre den :-)

Din signatur er meget interessant. Måske jeg ad åre kan opøve noge lignende.

Venlig hilsen Christel - 4912
Venlig hilsen

Christel Pierson - 4912
@}-'-,-------

Lars Jørgen Helbo

Nej, den har jeg opdaget - nu  ;)

Men det er her i Forum. I den brune linje under menuen står der bl.a. Profil. Hvis jeg klikker på den, kommer jeg til en side, hvor der også står navn, email mv. Men så er der en række tomme felter, nemlig:

ICQ, AIM, MSN, YIM, Webside, Køn, Alder og Lokation

Jeg kan bare ikke se nogen steder, hvor de kan udfyldes. Alderen kan jo være underordnet, og hvem vil selv skrive, at man er køn? Men bopælen kunne jo være udmærket, og for dem der bruger de forskellige messenger-systemer, kunne det måske også være meget godt.

Christel Pierson

Du har selvfølgelig ret. Jeg har helt glemt at jeg havde ærgret mig over de ting du nævner.

At min Position hverken er siddende eller stående, men Medlem, og at jeg slet ingen Lokation har, det er så noget jeg må vænne mig til :-)

Jeg opdagede så også at en Bent Mortensen stod på min ignorer-liste, og hvordan han er havnet der, aner jeg ikke. Måske jeg så også står på hans. Der kan man bare se :-)
Venlig hilsen

Christel Pierson - 4912
@}-'-,-------

Mette Fløjborg

Kære alle!
Ja, der er mange meninger, og det respekterer jeg fuldt ud - og bliver bestemt også inspireret til ændringsønsker :-).

Vi har valgt, at al ajourføring af medlemsoplysninger skal foregå på www.slaegtogdata.dk under MIN SIDE øverst til højre. Derfor kan man ikke tilføje oplysninger om sig selv her i forum. MIN SIDE indeholder de felter vi skal bruge til at vedligeholde adressekartoteket, så I får blade osv. sendt hjem til jeres rigtige adresse. Derudover har vi valgt email, webside og forskeroplysninger. Men måske skulle vi også åbne for felter til Skype, MSN osv.

Jeg har også hørt en hel del om at nogle ikke brød sig om at deres emailadresser blev vist, men hvis vi også offentliggjorde postadresserne, er jeg sikker på, at jeg ville blive lynchet inden aften ;-).

Jeg tager jeres ønsker med på min ønskeseddel, og så prioriterer vi løbende behovet.
Venlig hilsen
Mette Fløjborg
www.flojborg.dk

Per-Johan Ørmen

Tak for indlægget Mette ...

Jeg har en enkelt oplevelse, som jeg gerne vil give videre ... Jeg har læst, at jeg skal rette mine data i "Min Side" - det ville jeg gerne - Jeg har ledt efter "Min Side" i det grønne menu bånd og det brune forum menu bånd uden at finde det. Det tog rigtig lang tid, før jeg opdagede at "MIN SIDE" øverst til højre var klikbar, og det var der, jeg kunne rette.

Det ville være gået lettere for mig, hvis "Min Side" linket havde været grønt, og placeret under den grå boks øverst til højre i menu linjen ved siden af de andre grønne links.

mvh. Per-Johan Ørmen - medlem 7899
Altid frisk på at diskutere slægterne Ebbel (DK og N) og Gemynthe (DK)

Medlem 7899 - Per-Johan Ørmen
Altid interesseret i slægterne Ebbel og Gemynthe