Søger fødselsdage og vielse for Sidse Pedersdatter og Karl Peder Nielsen

Startet af Janne Pia Stendahl Andersen, 11 Mar 2012 - 15:39

Forrige emne - Næste emne

Janne Pia Stendahl Andersen

Hej. Jeg mangler min oldefars forældre Sidse Pedersdatter og Karl Peder Nielsen. De eneste oplysninger jeg har om dem er fra min oldefar Otto Nielsens fødsel, som jeg fandt i AO: 1868-1878, Helligånd, Sokkelund, København, opslag177, side 175, nr.39. Historien i familien har altid været at Otto Nielsens familie var kulsvirere og derfor vidste man intet om dem. Glad var jeg så over at finde Ottos fødsel og forældres navn, men at finde yderligere oplysninger er ikke lykkedes mig. Er der nogen der kan finde noget om dem? Er det helt umuligt at komme videre med en kulsvirere slægt. En venlig dame har engang fortalt mig hvad man kan gøre, men det kan jeg desværre ikke huske. Anyone??

mvh
Janne Pia Stendahl
Aalborg

Eva Dall

Hej

Mon ikke det er denne familie:

Samtlige personer i husstanden

København, København (Staden), Frydsvej (Lige numre), Kjøbenhavn Udenbys Vester Kvarter, Frydsvej 16,matr.326 Baghus 4.Sal, 12, FT-1885, D3946
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Niels Peter Nielsen 37  Gift Husfader Arbejdsmand Frederiksborg
Sidse Nielsen 44  Gift Husmoder  Kildebrønde
Otto Nielsen 7  Ugift Barn  Kjøbenhavn
 
--------------------------------------------------------------------------------
Hilsen
Eva

Janne Pia Stendahl Andersen

Hej Eva. Tak for svar :)

Desværre tror jeg ikke det er den rigtige familie:

Ifølge kirkebogen over Ottos fødsel, hed hans far Karl Peder Nielsen, efter hans mors navn Sidse, står der så vidt jeg kan se (lidt utydeligt) 18. Hvis hun var 18 år gammel, skulle hun være født 1859 og ikke 1841. Jeg har tjekket Kildebrønde og der er ingen Sidse Pedersdatter i 1859.

mvh
Janne Pia Stendahl
Aalborg 

Gurli Kristensen

Hej Janne

Har du flere oplysninger på Otto?

Hvor bliver han konfirmeret, har han søskende og hvis, hvem er så faddere. Hvor bliver Otto gift og hvor dør han.

Hilsen

Gurli
Med venlig hilsen

Gurli Kristensen

Janne Pia Stendahl Andersen

Hej Gurli og Rolf
Her er hvad jeg ved om Otto:
Ottos konfirmation har jeg ikke. Han blev ikke konfirmeret i Helligånds Kirken hvor han blev døbt. Hvor de er flyttet hen ved jeg ikke. Han blev gift med Martha Aladie Pauline Rasmussen d.18-3-1906. Hvor ved jeg ikke. De blev skilt igen 14-5-1925. De fik 4 børn: Erik Otto, Else Margrethe, Poul Viggo og Kai.
Han døde: De gamles by, KBH, d.13-12-1959. Blev begravet d. 17-12-1959 kl. 13:00 på Bispebjerg Fællesgrav.
Ved han har boet her sammen med Martha: 
Første hjem Ravnsborgsgade 11 fra 18 marts 1906 - april 1909
Stranvej 110 fra april 1909- okt 1910
Mattæusgade 44 fra okt 1910- maj 1911
Valbylanggade 93 maj 1911- okt 1911
Todesgade 11 okt 1911- maj 1912
Møllevej 24 maj 1912 -okt 1915
Hjortholmsallé 38 okt 1915- sep 1924

(Han var kunstmaler og havde ind imellem svært ved huslejen. Derfor boede de lidt hist og pist)

mvh
Janne Pia Stendahl

Eva Dall

Hej

Ottos vielse finder du i Frederiksberg kirke 1904-1908 opslag 153.

Hilsen
Eva

Henrik Brandt

Hej Janne,

På politiets registerblade har jeg fundet 4 registerblade på Otto Nielsen, født 5.5.1877, bl.a. denne:

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1604859&searchname=polit_simple

Indtasteren har skrevet 5.5.1872, men der står 1877 på bladet.

Den første adresse: 1.5.1892 Tordenskjoldsgade 1 hos Faderen Arbmd. Niels Nielsen

Se FT 1890 København, Tordenskjoldsgade 1, opslag 5:

Portner Peter Nielsen, 41, med hustru Sidse, 51, og søn Otto, 12. Samme familie som i  FT 1885.

Jeg tror, at dette er din Otto Nielsen. Faderen hedder formentlig Niels Peder Nielsen, navnet Karl ved sønnens fødsel er nok en fejl.

mvh Henrik


Janne Pia Stendahl Andersen

Hej Eva og Henrik

Tak for jeres svar. I har jo nok ret med hensyn til Ottos fars navn. I den vielse Eva fandt hedder han også Niels og ikke Karl.  Tak for jeres hjælp.  :)
mvh
Janne Pia Stendahl