Hvor finder finder jeg Andreas Lauritz Lind Holbæk?

Startet af Conny Gertsen, 09 Mar 2012 - 16:06

Forrige emne - Næste emne

Conny Gertsen

Kan nogen give mig et tip til, hvor jeg skal lede efter min oldefar snedker Andreas Laurits Lind, født i Højby Holbæk amt 12. November 1860, gift med Kirsten J. Nielsen. født i Skamstrup Holbæk 6. Maj 1857.

De blev gift i Holbæk Sct. Nicolai 11 November 1884 og fik fire børn.

1.   Laurits Ejlert Lind f.  21. Juli 1887, død 26. Juli 1887 i Holbæk.
2.   Ellen Marie Victoria Lind f. 27. Marts 1891i Holbæk død 1977 i København.
3.   Fanny Louise Elisabeth Lind f.  25. Februar 1899 i Holbæk død 25. February 1998?
4.   Jens Frederik Peter Helmer Lind f. 18. Marts 1902, død 28 November 1904 i Holbæk.

Finder ham sidste gang i FT 1911 opslag 6, hvor han bor i Brolæggerstræde 199 A, med sin kone og de to døtre Ellen og Fanny. Ved FT i 1916 bor familien ikke mere i Brolæggerstræde og jeg har forgæves ledt  i FT og kirkebøger under døde op til 1925 i Holbæk uden at finde ham eller hans kone.

Han er vel for gammel til at være i Sikringstyrken, hvis ikke, hvor fås oplysning om det?
Jeg har endnu ikke prøvet at søge i lægdsruller, skal jeg på Statsarkivet for at se dem?

Har også søgt i både Højby og Skamstrup FT og kirkebøger - uden held og ligeledes i Nykøbing S hvor han var i lære hos snedkermester Lauritz Gotfred Lassen.

Håber der er hjælp at hente
venlig hilsen
Conny

Poul Erik Edsen-Johansen

hej

Har du prøvet skiftearkivaliet for Holbæk Købstad

mvh
Poul ERik
Med venlig hilsen
Poul Erik Edsen-Johansen
Roskilde

Mette R Francke

Hei

Jeg finner Ellen sin konfirmasjon i Holbæk skt Nikolaj 1892-1920 oppslag 39 , men jeg finner ikke Fanny sin.

Har du vielsen til alle barna ?
kanskje du der finner opplysninger om Anderas og hans frue.

Mette
Mette R Francke

Conny Gertsen


Hej igen

Hvordan finder jeg skiftearkivaliet for Holbæk, skal jeg på landsarkivet?

Desværre har jeg ikke nogen vielser for Viktoria og Fanny. Viktoria var aldrig gift og Fanny ved jeg meget lidt om, men hun boede hos moderens bror, Frederik Nielsen, i Naustok Skamstrup ved sin konfirmation i 1913 og forældrene står anført som Andreas Lauritz Lind og Kirsten Nielsen. Hvis en af eller begge var døde, ville de så stå anført?

mvh
Conny

Kaare Grodal

Hej Conny

Skifter fra Holbæk byfoged til 1919 finder du på AO, andre arkivalier.
Med venlig hilsen
Kaare Grodal
Bonde på Lammefjorden
http://www.grodal.dk/MinSlaegt.htm

Mette R Francke

Hei

Fanny er også hos sin onkel i ft 1916 , Skamstrup oppslag 10.

Mette
Mette R Francke

Conny Gertsen

Tak til jer begge, jeg er gået igang med skifterne.

Under Herredsfogder dødsprotokoller er Merløse/Tuse, som er de to herreder jeg er interesseret i,
finder jeg alle dødsfald i de to herreder registreret der?

vh.
Conny

Kaare Grodal

Hej

Til 1919 var skiftemyndigheden i købstaden, hvor Brolæggerstræde hører under Byfogeden. Der er det problem, at der vist ikke er navneregister tilprotokollerne, så det er nok ikke nogen genvej.  :'(

Men Holbæk Stadsarkiv har mantalslister, vist nok til folkeregisteret blev oprettet 1923, så prøv at skrive til dem, mail: stadsarkiv@holb.dk det kan være der står hvor folk flyttede hen som i Registerbladene fra København.
Med venlig hilsen
Kaare Grodal
Bonde på Lammefjorden
http://www.grodal.dk/MinSlaegt.htm