Kan man nu være sikker på det?

Startet af Nicoline Rasmussen, 18 Nov 2010 - 09:52

Forrige emne - Næste emne

Nicoline Rasmussen

hej  :)

Det drejer sig om en vielse jeg er i gang med at finde? Jeg kender kun deres navne: Niels clemmensen og Karen Jensdatter. og ved at de i hvert fald har en søn ved navn Christen Nielsen.

På FS når jeg søger på vielse, kommer der 1 resultat frem. Navnene passer, altså niels og Karen, men under deres børn, står der ikke Christen, derimod 2 piger. Har jeg så fat i en helt forkert? eller kan man komme ud for, at Christen 'bare' ikke er skrevet på??
Nicoline Rasmussen.

Anette Korsgaard

Min erfaring er at det kan man sagtens komme ud for.

Sidst jeg fandt en vielse på FS passede brud og brudgom også - og de var gift i den nævnte kirke og sogn men 3 år senere end FS angav.

De to piger kan sagtens være søstre til din Christen.

Du må igang med kirkebogen for at se om du kan finde dem og sønnen der.

God jagt!  :)

Mange hilsner
Anette Korsgaard
Hjemmeside:Anettes.dk
DIS medl. 9481

Palle Buch Carlsen

Hej Nicoline

Det er helt umuligt at svare på ud fra de oplysninger du kommer med. Du må komme med noget mere - hvornår? (ca.), hvor og hvornår er den søn du kender til født / døbt / konfirmeret / viet ??
Så kan du jo bagefter kontrollere om det par du har fundet passer aldersmæssigt og kigge i Kirkebogen for at se, om det par der får pigerne også får en søn.
Med venlig hilsen
Palle Buch Carlsen
Århus
Henvisning til indvandrerslægterne Kirschbaum, Gercken og Nouvel modtages med tak.

Hans Poulsen



Hej Nicoline

Christen kan jo være død 1½ minut efter, at den kilde, du refererer til, blev skrevet.

Mærk dig Palles ord.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Nicoline Rasmussen

alle tiders, tak Anette  :D

klart nok. Jeg prøver at komme med flere oplysninger.

Christen Nielsen er født i jelling Vejle amt 6 feb. 1838 opslag 7

Konfirmeret i jelling 1852 opslag 26 vac. 24 juli 1851 af Christensen

Viet til Karen Mortensen i Hover kirke vejle amt 27 nov. 1863 opslag 59

Nicoline Rasmussen.

Palle Buch Carlsen

Hej Nicoline

Det er vist denne familie:

Vejle, Tørrild, Jelling, På Faarup Mark, Et huus, 8, FT 1834, A1003


Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Else Nielsdatter   82   Enke      Fæster, Jordbruger   
Niels Clemmensen   42   Gift      hendes søn   
Karen Jensdatter   32   Gift      hans kone   
Jens Christian Nielsen   10   Ugift      deres børn   
Else Kirstine Nielsdatter   7   Ugift      deres børn   
Clemmen Peter Nielsen   5   Ugift      deres børn   
Mette Nielsen   3   Ugift      deres børn   

På med vanten, og igang med Jelling kirkebog. Der er en god chance for, at de også er viet der. Og jeg tror også at alle børnene er døbt der. Alt taler for at Niels Clemmensen er født i Jelling sogn, så ham tror jeg også du kan finde i samme KB omkring 1792-93. Fortvivl ikke hvis han ikke er der de år, der er ofte ret store fejl i aldersangivelserne i folketællingerne.
Med venlig hilsen
Palle Buch Carlsen
Århus
Henvisning til indvandrerslægterne Kirschbaum, Gercken og Nouvel modtages med tak.

Nicoline Rasmussen

Nicoline Rasmussen.

Nicoline Rasmussen

men Palle, den familie du har fundet der, der er christen Nielsen ikke nævnt som søn? hvordan kan det være?
Nicoline Rasmussen.

Lars Jørgen Helbo

Ved det, at han først blev født 4 år senere  ;)

Iøvrigt skal FamilySearch altid behandles med kritisk forsigtighed. Den indeholder f.eks. også data for Odin, Frig og Balder


Nicoline Rasmussen

Nicoline Rasmussen.