MacFamilyTree

Startet af Flemming Johansen, 07 Mar 2012 - 14:16

Forrige emne - Næste emne

Flemming Johansen

Hej DIS-medlemmer

Jeg anvender MacFamilyTree som slægtsprogram og har blandede resultater med det.
Generelt er jeg meget tilfreds med Mac, men lige netop dette program giver mig nogle hovedbrud.

Jeg anerkender, at det  - nok - er meget simpelt, men jeg går til tider galt i byen.

Er der andre, som har andre erfaringer, som jeg må trække på ?
(Måske også til andre spørgsmål vedr. Mac'en?).

Håber på hjælp

Flemming Johansen
e-mail: flemmingj@mac.com
DIS-medlem

Morten Parmo Krog

Hejsa

Jeg bruger MacFamilyTree, og jeg er rigtig godt tilfreds med det.

Jeg har prøvet en del andre, men må indrømme at jeg hele tiden vender tilbage til MacFamilyTree! Specielt efter den nyeste opdatering 6.2.6

Men spørg endelig ... også vedr. din Mac

Mvh
Morten
Med venlig hilsen
Morten Krog

Mikkel Eide Eriksen

Hej Flemming

Jeg bruger selv GEDitCOM II men stiller mig gerne til rådighed for spørgsmål om Mac :-)

mvh
Mikkel
Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986

Flemming Johansen

En forsinket tak - har været væk fra siden et stykke tid - for korrektioner og forslag.
Selv trykfejl rettes, imponerende aktivitet.

Flemming Johansen

Flemming Johansen

 Til Morten Krog og Mikkel Eide Eriksen m fl

Hvordan indscanner jeg et billede i Iphoto og derefter i  Mac FamilyTree (version 6.2.8) til den rigtige person ?
Har prøvet flere gange, det lykkes af og til til Iphoto, men er aldrig kommet ind til Mac familyTree på personen.

I håb om hjælp

Flemming Johansen

Mikkel Eide Eriksen

Hej Flemming

Hvis du har fået billedet ind i iPhoto, så kan du måske prøve at vælge det derinde, og gemme det på skrivebordet (træk-og-slip) før du kan få adgang til det fra MacFamilyTree. Jeg ved dog ikke hvordan man vedhæfter billeder i MFT.

Mikkel
Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986

Carsten R. Nielsen

Hej Flemming

Det vil nok være en god idé at poste denne slags spørgsmål i "Program- og webproblemer", når du nu søger råd og vejledning i brug af slægtsprogrammer.

Du kan importere billeder til MacFamilyTree på mange måder - bl.a. ved blot at trække et foto fra skrivebordet og over på mediepaletten, men du kan også importere et billede fra iPhoto:

1. Klik på "+" nederst til venstre i mediepaletten (se vedhæftede skærmbillede) for den person, du ønsker at tilføje et billede til.

2. Vælg "Tilføj billede fra iPhoto" (se vedhæftede skærmbillede), vælg dit billede og klik "Importer".

Og hvis du allerede har importeret et billede (f.eks. et gruppebillede), hvortil du ønsker at knytte en person, klikker du bare på "Tilknyt forhåndenværende medier" nederst i importdialogen.

MVH
Carsten

[vedhæfting slettet af admin]
8000 Aarhus C • Website: > www.slaegtsoglokalhistorie.dk

Jens Peter Lieberkind

For et par uger siden lavede jeg faktisk en lille film der viser de samme metoder som Carsten beskriver, men så fik jeg så travlt at jeg aldrig fik svaret her og glemte det indtil tråden nu blev opdateret. :-[

http://www.youtube.com/v/88YZ5iPBNjU

Du kan også trække et billede direkte fra iPhoto til MFT.

Mvh
Jens Peter