Anders Sørensen og hustru Anne Marie Jensdatters sidste kendte opholdssted, hvor

Startet af Birthe Trædholm, 06 Mar 2012 - 19:09

Forrige emne - Næste emne

Birthe Trædholm


Hej alle
Jeg søger Anders Sørensen med familie herfra, jeg kan ikke finde dem herfra, hvor er de????



Ribe, Ribe, Farup, Hillerup, En Gaard, 68, FT-1880, C9722
Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Johan Karko   30    Gift   Husfader, Gaardejer      Gørding Sogn, Ribe Amt
Else Marie Karko   34    Gift   Hans Hustru      Tistrup Sogn, Ribe Amt
Klaus Peter Karko   3    Ugift   Deres Barn      Farup Sogn, Ribe Amt
Ane Magrete Karko   2    Ugift   Deres Barn      Farup Sogn, Ribe Amt
Magrete Hansen   16    Ugift   Tjenestepige      Føvling Sogn, Ribe Amt
Anders Sørensen   61    Gift   Husfader, Husejer      Fyn
Ane Marie Sørensen   62    Gift   Hans Hustru      Fyn
Jens Andersen Sørensen   19    Ugift   Deres Barn      Vejrup Sogn, Ribe Amt________________________________________


Håber meget på hjælp
Birthe Trædholm 5591

Birthe Trædholm

Hej alle Er der ingen der kan hjælpe lidt på vej, familien er ikke fundet døde i sognet, heller ikke fundet andre steder endnu.
Her er de FT, hvor jeg har fundet familien, Ane Marie Jensdatter er født på Lille Lundsgård i Åsum sogm.

Ribe, Malt, Holsted, Sr. Holsted Bye, en gaard, 30, FT-1850, B6011
Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Anders Sørensen   31    Gift      gaardmand, huusfader   Ellinge sogn, Svendborg amt [Vindinge herred]
Ane Marie Jensen   31    Gift      hans kone [Anders Sørensen]   Osum sogn, Odense amt [Åsum sogn og herred]
Ane Jensine Andersen   1    Ugift      deres datter [Anders Sørensen & Ane Marie Jensen]   her i sognet [Holsted]________________________________________


Dansk Demografisk Database
Samtlige personer i husstanden
Ribe, Gørding, Hunderup, Seistrup, Et huus, 105, FT-1870, D4777
Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Anders Sørensen   49    Gift   Huusfader   Bondehaandtering   Fyen
Ane Marie Jensen   50    Gift   Huusmoder   Bondehaandtering   Fyen
Jens Christian Andersen   9    Ugift   Søn      Veirup, Ribe Amt
Karen Sophie Andersen   5    Ugift   Datter      Hunderup, Ribe Amt________________________________________
håber på en smule hjælp, venlig hilsen Birthe Trædholm 5591

Peter Gandrup


hej Anders og Anne Marie bor også i :Ribe-Ribe-Farup ft.1890  opslag 54,  nr 80 og 81 .Da lidt til videre forskning.Hilsen Inger

Birthe Trædholm

Hej
Tusind tak for hjælpen, det vil jeg straks kigge på.
venlig hilsen Birthe Trædholm 5591

Birthe Trædholm

Hej igen
Tja, jeg kommer ligesom ikke videre, næsten da, jeg fandt ud af at ovenover står søn og svigerdatter, jeg har fundet sønnen født i Holsted ligesom deres andet barn Ane Jensine Andersen. Hans Christian Andersen blev født d. 30. april 1852 i Holsted. Øv jeg ville ønske jeg havde fundet mere, men må bede om hjælp.
venlig hilsen
Birthe Trædholm 5591

Peter Gandrup


hej er gået videre i folkrtælliingen...

FT:1901  stadigvæk Farup....opslag 513  Jens Kristian  Andersen og kone

FT:1901.............................opslag 531 Hans Kr.Andersen  med far og mor....

De er dog ikke døde der har tjekket  hm...lidt underligt.....Må vist prøve igen...VH Inger

Peter Gandrup


hejsa......i 1906 er det kun Jens K. Andersen der bor der, de har nu også en søn ...opsl 40...

              Så hvor er broderen rejst hen? tror du skal finde ham, for at vide hvor de er døde henne.

              Har kigger Ribe igennem for  døde  der er de ikke.Hilsen Inger

Birthe Trædholm

Hej
Jeg har selv kigget efter dem i Ribe og har heller ikke fundet dem døde der, men de har jo også de to piger, men hvor de forsvinder hen ved jeg heller ikke, det er godt nok irriterende, men hvor kan jeg søge efter dem, jeg må vel på arkivet og kigge lægdsprotokollerne.

Jeg håber da på mere hjælp indtil sommerferien hvor jeg kan komme på arkivet.
tusind tak for hjælpen til det jeg nu har fået, hvem skulle tro det var så svært at finde nogle aner i Jylland, når jeg nu har fundet søsterens tur til Utah samt børn og børnebørn og gravsteder.

Tak ialtfald for det indtil nu.
venlig hilsen
Birthe Trædholm
5591

Peter Gandrup

hej igen.....

Endelig......fandt jeg dem :  Ribe  Gørding Vilstrup  opslag 119 for ham  og 147  for hende.

Så  mangler du bare at finde pigerne....Hilsen Inger

Birthe Trædholm

hej
Åh Det var flot jeg er meget taknemmelig for det
Venlig Hilsen
Birthe Trædholm 5591