Vielse af Mogens Jensen og Else Christensdatter i 1709 i Gettrup og Spørgsmål

Startet af Birgit Mariane Hulgaard Cancilla, 06 Mar 2012 - 17:49

Forrige emne - Næste emne

Birgit Mariane Hulgaard Cancilla

 
Christian Martinus Møller viet med Olivia Emilie Nielsen ... min mors forældre
Christian Martinus Møllers forældre var Niels Peter Møller og Gjertrud Christensen
Niels Peter Møllers forældre var Niels Peter Møller og Marie Elisabeth Hansdatter Vinding
Marie Elisabeth Hansdatter Vindings forældre var Johanne Christensdatter og Hans Christian  Teilman Vinding

Johanne Christensdatters forældre var Christen Nielsen Smed i Sejerskilde og Else Jensdatter.

Else Jensdatters forældre var Jens Mogensen og Maren Nielsdatter

--------------------------------------------------

Hvis man følger navne traditionen fra gamle dage skulle Jens Mogensens far hede Mogens Jensen ... det passer med faderens navn i fødslen i 1715 opslag 296.  Her er navnet forsvindet.

Jens Mogensen og Maren Nielsdatters pigebarn Else født i Kobberöegaard (Gettrups kirkebog 1755 i Gettrup, Refs, Thisted 1646-1771 opslag 340) er måske opkaldt efter Jens Mogensens mor, Else Christensdatter.

Jeg tror jeg har vielsen imellem Mogens Jensen og Else Christensdatter i 1709 i Gettrup, Refs, Thisted opslag 286

Jeg tror jeg har fat i Jens Mogensens fødsel og forældre.  Jeg vil gerne høre hvad i dygtige folk i DIS tænker.

Jeg tror jeg har Mogens Jensen og Else Christensdatters vielse i 1709 i Gettrup, Refs, Thisted opslag 286

Den 2 April ? udi ægtaskab? Mogens Jenssøn
af Kaaberöegaard med Else Christensdatter af Koberöe ?
gaard at ?

Jeg vil også gerne få hjælp med at tyde vielsen.

Med venlig hilsen
Birgit