Hjælp til opslag på Landsarkivet i Aabenraa

Startet af Allan Bøje Holm Rasmussen, 04 Mar 2012 - 20:15

Forrige emne - Næste emne

Allan Bøje Holm Rasmussen

Hej,

Er der nogen der har lyst til at hjælpe med følgende:

Peter Petersen & Meta Marie Hansen gift 25 oktober 1955 Varnæs Sogn, gerne alt hvad der står i kirkebogen vedr. denne handling.

Meta Marie Hansen født 25 oktober 1935, hvis hun er født i samme sogn, så gerne alle data om denne handling.

Peter Petersen født 13 maj 1932, hvis han er født i samme sogn, så gerne alle data om denne handling.

Håber der er nogen der kan hjælpe på vej så jeg kan fortsætte med denne slægt på arkivalieronline

Pft.

Allan Bøje Holm Rasmussen

Hans Segalt Hansen

Hvis de er viet i Varnæs, må det være en borgerlig vielse. Fandt dem ikke i KB. Det så heller ikke ud til, at han er født i Varnæs - jfr. KB.

Hilsen Hans

Allan Bøje Holm Rasmussen

Tak for indsatsen Hans,

Jeg har forhørt mig lidt mere og de skulle være gift af Sognerådsformanden i Bovrup, Varnæs Sogn. Det var også derfor jeg formodede at de stod i Kirkebogen.

Er det muligt at slå borgelig vielser op på Landsarkivet i Aabenraa?
Hvis ja, er der en der har mulighed for at hjælpe?

Pft
Allan Bøje Holm Rasmussen

Hans Segalt Hansen

De borgerlige vielser var kun til omkring 1934, men der er en mulighed for, at der ligger noget omkring vielserne i Varnæs/Bovrup sognearkiver. Tjekker en af dagene.

Hilsen Hans

Hans Segalt Hansen

Der var ikke noget omkring de borgerlige vielser på arkivet, men Peter er født i Ullerup - se arkivalieronline 1894-1933, opslag 66.

Hilsen Hans


Hans Segalt Hansen

Viet af sognefogeden i Bovrup 25.10.1955.

Meta Marie Hansen, født 25. oktober 1935 i Bovrup, datter af Cathrina Margretha Hansen (født Hansen), født den 8. juli 1906 gift med arbejder Peter Christian Hansen, født 4. maj 1904.
Forældrene boende i Bovrup.

I 1955 opholder Meta sig i Iller, Broager sogn og Peter opholder sig i Mølmark, Broager sogn.

Hilsen Hans