Hvilken kirke i Blaagaards Sogn?

Startet af Jytte Wind, 04 Mar 2012 - 13:38

Forrige emne - Næste emne

Jytte Wind

Hjælp.
Jeg har en familie, der har boet i Vævergade siden 1870. Jeg har fundet dem i FT helt op til 1901.
De har fået 7 børn, hvor den sidste, der er født i 1890 er døbt i Helligkors Kirke. Hvor er de andre børn mon døbt?
Hvilken kirke brugte man som sognekirke inden Helligkors, hvor kirkebøgerne begynder i 1889?
Brorsons Kirke begynder 1901 og Blaagaards Kirke først i 1905. Jeg har søgt i Skt. Johannes og Stefans uden held, hvad overser jeg, er der nogen der har gode ideer?

Venlig hilsen
Jytte
Venlig hilsen
Jytte Wind - 2920

Gitte Johansen

Helligkors Sogn
Fra Wikipedia, den frie encyklopædi
Helligkors Sogn var et sogn i Københavns Stift. Sognet blev udskilt fra Sankt Johannes Sogn i 1890. Sognet lå i Københavns Kommune.
Helligkors Sogn blev 28. november 1999 sammenlagt med Blågårds Sogn og Brorsons Sogn til Blågårdens Sogn.


Måske Skt. Johannes


Nu ser jeg, at du har ledt i Johannes.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com


John Nielsen

#4
Hej Jytte

Hellikors blev udskilt fra Sankt Johannes og Sankt Stefan 1890.
For andre se her: http://www.denjyskekirkebog.dk/LAK/SjaellandskSogneHistorie.htm
Sankt Johannes indeholder dele fra Trinitatis og Vor Frue (1861 og 1877), så det er også en mulighed.
Fødeklinikker og hospitaler er også en mulighed.
Du kunne også prøve at finde de ældre børns konfirmation i Helligkors, og af den vej finde fødesogn.

Hilsen John Nielsen

Jytte Wind

Hej Gitte, Anne og John

Tusind tak for hjælpen, nu vil jeg prøve med konfirmationer og ellers er det vel den hårde vej med en kirkebog ad gangen.

Venlig hilsen
Jytte
Venlig hilsen
Jytte Wind - 2920