En uforpligtende afprøvning.

Startet af Bent Jørgensen, 17 Nov 2010 - 11:59

Forrige emne - Næste emne

Bent Jørgensen

Hej alle
I forbindelse med afprøvning af anvendeligheden af et påtænkt online system til registrering af tilfældighedsfund med mere, vil jeg bede interesserede om at investere ca, 2 timers arbejde i projektet.

Det drejer sig om, at første gang systemet tages i brug, udfyldes samtidig et spørgeskema.
Formålet er at finde og udbedre svage punkter, da systemet gerne skal være anvendeligt for så bred en brugergruppe som muligt.

Hvis du vil hjælpe, sender du en mail til mig, jeg vil så tilsende en kombineret arbejdsplan og spørgeskema med tilhørende link til systemet.

Delvis udfyldte besvarelser er også værdifulde da de fortæller noget om hvor hurdlerne er.

Med venlig hilsen
Bent


Helge Bay

Hej Bent

Hanne B. Stegemüller og Inger Buchard har for et år eller to siden startet noget op om Strays, men jeg har ikke set noget til projektet længe. Har du haft forbindelse med dem?

Mvh.

Helge

Bent Jørgensen

Hej Helge

Inspirationen til projektet er hentet flere steder fra blandt andet fra de tidligere tiltag du nævner.
Inger har været inde og kommentere de foreløbige arbejder.

Det påtænkte projekt går ud på at skaffe en velordnet plads til alt (lejlighedsfund og overleveret materiale), der ikke har en naturlig plads andre steder, samt at gøre det indtastede tilgængeligt så snart det er indtastet.

Der bliver i øjeblikket indføjet nogle ændringer og nogle brugsanvisninger/forklaringer der savnes.

Om nogen tid vil der komme en ny opfordring til at teste, da det er vigtigt at mine tilbagemeldinger også kommer fra brugere der ikke har set systemet før.

Med venlig hilsen
Bent Jørgensen
posttilbent@gmail.com

Inger Buchard

Hanne Stegmüller iværksatte Strays på http://stegemueller.dk/strays/ ligesom Kirkegårdsindekset http://stegemueller.dk/dki/ , men jeg var kun indberetter til Strays.
Dengang manglede jeg muligheden for at lave henvisninger til fund af danske i udenlandske kilder. Jeg lagde dem, jeg havde på lager, ind i DIS-Wiki, men siden forsvandt derfra - og jeg opgav projektet.

Inger
Redaktør på DIS-Wiki