Mor Karla i Odense

Startet af Poul Kristiansen, 16 Nov 2010 - 19:39

Forrige emne - Næste emne

Poul Kristiansen

Er der mon nogen der kender lidt til Mor Karla og Laurits på Langelinie i Odense.

Ellen Marie Kaae

Har du ikke lidt flere oplysninger selv - som f.eks hvornår de levede?

Var det et ægtepar, et søskendepar eller mor og søn?
Venlig hilsen

Ellen Marie Kaae

Anette Eriksen

Hej,

Jeg husker så udmærket Mor Karla.

Følg dette link til politikens e-pages: http://www.e-pages.dk/politiken/46340/

Skriv: Mor+Karla i søgefeltet og husk at sætte tjekmærke i: "Søg også i arkivet". Og du får 39 hits. Nogle er irrelevante men andre særdeles relevante idet Mor Karla er omtalt flere gange.

Jeg har forsøgt at kopiere de omtalte artikler, men bøvler med at få sat dem ind her. Så du må selv igang. Lad mig høre om det lykkes, ellers kan jeg sende direkte til din e-mail.

Held og lykke!

Mange hilsner
Anette Eriksen

Bente Dahl Nielsen

Hej Poul

Prøv også en henvendelse til Stadsarkivet i Odense. Jeg husker, at Mor Karla ofte var omtalt i Fyns Stiftstidende, så der findes helt sikkert en del.

Fortsat god jagt.
Venlig hilsen
Bente Dahl Nielsen
Odense
Har aner på Skiveegnen, på Nordfyn, i Hjallese og i Åsum.

Folmer Hansen

Jeg kendte Mor Karla (Jensen) i 1965 idet jeg under midt studie spiste på det pensionat, som hun drev og levede af for at kunne hjælpe de svageste i samfundet, nemlig de hjemløse. Politiet kom ofte med "sprittere" og andet godtfolk, som var blevet fundet hjælpeløse rundt omkring på Fyn. Alle vidste, at hos Mor Karla kunne man få hjælp, en seng at sove i, blive vasket og få rent tøj samt en stor og god madpakke med, når man forlod huset på Langelinie.

Mvh.
Folmer Hansen