yngre søskende til Gunnar Hans Chr. Jørgensen F. 1903 Vor Frelser sogn København

Startet af Bente Jørgensen, 16 Nov 2010 - 15:48

Forrige emne - Næste emne

Bente Jørgensen

Jeg vil meget gerne finde min svigerfars søskende, og prøve at finde ud af hvad der egentlig skete med dem efter forældrene døde i henholdsvis 1919 og 1920.

Min svigerfar Gunnar Hans Christian Jørgensen f. 31 januar 1903 Burmeistergade 2, Christianshavn, døbt i Vor Frelser kirke 1. marts 1903.

Yngre søskende i følge skifte efter forældrene

Else Margrethe Frederikke Jørgensen
Inger Jørgensen
Preben Jørgensen

Jeg har forsøgt at kikke kirkebøgerne omkring Vor Frelser sogn + Vor frelser sogn, men uden held.

Jeg har også forsøgt mig med folketællingerne i København, som jeg aldrig har haft den store glæde af at kunne bruge.

Forældrene boede til de døde på Ingolfsalle 29 og hed:

Jens Valdemar Robert Jørgensen og Hulda Anna Ludovika Kristensen


Er der nogen der kender noget til min svigerfars søskende eller kan hjælpe med at finde hvornår de 3 søskende er født og hvor??

Venlig hilsen Bente Jørgensen

Anne Mortensen

Gunnar:
http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=26631&limitstart=10
---------------------------------
FT 1916
København
Ingolfsalle
opslag 85,86 og 87
Her er fødselsdatoer for alle søskende noteret.
Prøv at søge dem i Pol. reg. på deres fødselsdata undlad at skrive navn i første omgang.

Søg samme sted som jeg fandt Gunnar
http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&view=politsearch&Itemid=29&lang=da
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Bente Jørgensen

Tak Anne

Var slet ikke klar over at Politiets registerblade var på Internettet, det må jeg lige finde ud af at bruge.
Det giver mig mulighed for at søge videre

Tusinde tak for hjælpen..

---------------------

Hvilken kirke er nærmest Ingolfsalle/hvilke kirker er der mulighed for at familien har brugt til dåb af børnene.

Desværre er fødselsdata på de 3 børn i FT. 1916 ret usikre, og sikkert forkerte, den eneste jeg til nu  har fået bekræftet ikke passer er Preben Jørgensen som i følge FT. skulle være fra 17/2 1913 og Politiets registre siger 19/02 1909. han er yngstebarn så søstrenes fødselsår som i følge FT 1916 skulle være 1909 og 1911 kan ikke være rigtige.

Det er dog utroligt at det skal være så svært at finde noget der kun er en enkelt eller  to generationer bagud.


Hilsen Bente



Venlig hilsen

Bente

Anne Mortensen

http://www.fogsgaard.org/

Ingolfs Alle
Kvarter: Sundbyvester
Sognetilhør i 1918: Sundby
Øvrige forhold i 1918:
                  Postdistrikt: S
                   Politikreds: 4
                  Forsørgelsesdistrikt: 6
                  Værgerådskreds: 13


Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Bente Jørgensen

Tak for hjælpen, jeg har fundet dem alle tre døbt i Christianskirken, og født på Artellerivej.
Fødselsdata på FT. var de rigtige, og politiets registrblade der havde forkert fødselsdato og fødselsår på Preben Jørgensen, men adressen var den rigtige.

Venlig hilsen

Bente