Statsbanerne

Startet af Helle Lilholt, 20 Feb 2012 - 18:03

Forrige emne - Næste emne

Helle Lilholt


Goddag igen Regelsen

Du skulle vel ikke have en Andreas Herman Johansen i en af dine bøger med personer i statsbanerne?
Eller evt andre opaslagsværker?

Venlig hilsen
Helle

Regelsen

Hej Helle

Oplys data!
Venlig hilsen
regelsen

Helle Lilholt

Hej Regelsen
Jeg har ikke andet end hans navn. Jeg ved ikke, hvornår han blev født eller døde.

Hans kone - D.S.M.S.R.H Berid *1900 - døde i 1993, og havde da været enke i mindst 4 år, men højst sandsynligt meget længere. Hun var ansat ved statsbanerne 1921.

Jeg kender intet til hendes mand - Johansen - men det kunne være, at han også havde været ved DSB.

Venlig hilsen
Helle

Regelsen

Hej Helle

Trafikkontrollør (18): (regnskab)

Andreas Hermann Johansen, * 1903, (01.12.1960) + han er også translatør - Tysk - (handelsministeriet), (Birkerød) 12.08.1930
Venlig hilsen
regelsen

Helle Lilholt


Hej Regelsen

Det er bare så spændende, men der er nu nogle ting, som du forhåbentlig kan forklare for mig:

Hvad betyder (18), re: "Trafikkontrollør (18): (regnskab)"?

Hvad refererer datoerne til (01.12.1960) samt 12.08.1930, re: "Andreas Hermann Johansen, * 1903, (01.12.1960) + han er også translatør - Tysk - (handelsministeriet), (Birkerød) 12.08.1930"?

Venlig hilsen
Helle

Regelsen

Hej Helle

1966 - Hans lønramme = 18, ansat under Ministeriet for offentlige arbejder -Trafik & Regnskab,
i regnskabsafdelingen som trafikkontrollør, han er født 1903, ansat i denne stilling 1960.

Plus han er translatør i tysk - under Handelsministeriet - siden 1930
Venlig hilsen
regelsen

Mette Lund

Hej Regelsen

Hvilke opslagsværker er det, du har ifm. Statsbanerne? Ved du, om det nogle der kan lånes på biblioteket?

Mvh.
Mette

Helle Lilholt


Hej Regelsen
1000 tak for de supplerende forklaringer!!!
Venlig hilsen
Helle

Regelsen

Hej Mette

F. eks. Hof & Stat, står som opslagsværker på div. bibl.
Venlig hilsen
regelsen