Folketælling 1890 - de classenske boliger - hvordan finder man et bestemt nr?

Startet af Bitten Guldbæk, 20 Feb 2012 - 16:12

Forrige emne - Næste emne

Bitten Guldbæk

Hej

Jeg har en familie, der konfirmerer deres yngste døtre i 1890 og 1894, hvor der står, at de bor i nr. 14.

Anna Margrethe Nielsen AO  opslag 149
Ella Christine Lerine Nielsen AO opslag 39

Familien er her i folketællingen 1880:

København, København (Staden), Godthaabsvej (De Classenske Boliger), Frederiksberg, Godthåbsvej,Classenske Boliger Litra P No.9 - 16,Forhuus Stuen No.14, 4, FT-1885, C4142

Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Niels Jensen   52    Gift   Huusfader   Arbeidsmand ved Jordarbeide   Thorslunde Sogn,Kjøbenhavns Amt
Kirsten Nielsen   49    Gift   hans Kone      Høiethaastrup Sogn,Kjøbenhavns Amt
Claus Nielsen   19    Ugift   deres Barn   Møllerlærling   Thorslunde Sogn,Kjøbenhavns Amt
Johanne Marie Nielsen   14    Ugift   deres Barn      Thorslunde Sogn,Kjøbenhavns Amt
Anna Margrethe Nielsen   8    Ugift   deres Barn      Hvidovre Sogn,Kjøbenhavns Amt
Ellen Kirstine Nielsen   4    Ugift   deres Barn      Hvidovre Sogn,Kjøbenhavns Amt

Men når jeg slår dem op i folketællingen 1890, ser jeg bare en lang række af optællingslister uden husnumre - kan det virkelig være rigtigt, at jeg skal kigge alle 116 opslag igennem for at finde min familie?  ;D

Venligst Bitten

Gitte Johansen

Du har et litra nr P. De står i alf. orden.

Det tog mig 2 minutter at finde din famile. Opslag 69+70.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Bitten Guldbæk

Ha ha

Jeg nåede lige at finde dem selv. Jeg tror nogen gange, at det hjælper at skrive det ned.. men tak skal du have. Havde åbenbart ikke lige grejet, hvordan det hang sammen  ;)