Hjælp til opslag i kirkebogen i Gedser

Startet af Henny Kjeldsen, 15 Nov 2010 - 18:50

Forrige emne - Næste emne

Henny Kjeldsen

Hej
Er der en venlig sjæl der kan hjælpe mig med at finde en lille pige.
Det er opslag 86, Sevel, Ginding, Ringkøbing amt, år 1907-17. Agnes Kirstine Kjeldsen som bliver bortadopteret til Gedser hos en mand der hedder: Lokomotivfyrbøder Niels Peter Tarp Nielsen, og pigen får navneforandring til Tarp Nielsen. Jeg vil gerne finde hendes konfirmation i Gedser, men der er ikke lagt kirkebøger på nettet i 1923-24. Håber i kan hjælpe mig ::) så jeg kan komme videre med min slægt. På forhånd tak.
Henny

bente lindhardt

Agnes er ikke konfirmeret i Gedser(Gedesby sogn)

Hilsen
Bente Lindhardt

Henny Kjeldsen

Tak for hjælpen, selv om det ikke var det jeg håbede, dejligt, at du kiggede i kirkebogen. Er det nogen der har et forskag til, hvordan jeg  kommer videre med pigen :'(
Mange hilsner fra
Henny

Birthe Balskov

Hej Henny
Jeg tror, det er din lokomotivfører Niels Peter Nielsen på
opslag 73, FT 1920 Gedesby.
Han har ikke kone eller barn med, men der står han kommer fra Nyborg 1920.
Dog kan jeg ikke finde nogen konfirmation på Agnes i Nyborg.
v.h.
Birthe

Birthe Balskov

FT 1916 Gedesby opslag 24
Her er din familie.
v.h.
Birthe

Henny Kjeldsen

Hej Birte
Ja, jeg har lige fundet dem på FT 1916 opslag 24, og det kan kun være rigtig, og der kan jeg se Niels Nielsens kone også Cathrine Nielsen, og der har de selv fået et barn Marie Nielsen, og hvor Agnes endnu hedder Kjeldsen. Men Niels Nielsen er for gammel i FT. 1921, for i 1916 er han født i 8 måned  1890.
Kan du se Maries fødsel den 26.09.1915 i kirkebogen for Gedesby.??? ;) måske jeg der kan få nogle flere oplysninger :)
Mange hilsner
Henny

Jette Gravers Jørgensen

Hej Henny,

Samtidigt med at bede om opslag fra Gedesby kirkebog, bør du nok tage Skelby med. Min oplevelse af de 2 sogne er, at de har arbejdet meget tæt sammen....

mvh Jette. 

Henny Kjeldsen

Tak for dit gode råd Jette, jeg er slet ikke kendt i det område.
Håber snart, at der kommer yngre kirkebøger på nettet fra det område.. :)
Mange hilsner fra Henny

Henny Kjeldsen

Hej
Er der en venlig person der vil hjælpe mig med dette: Nu har jeg endelig fundet en person i Helsingør, der kunne være ham, som  har adopteret min familiemedlem til Gedser: AGNES KIRSTINE KJELDSEN. SOM FÅR NAVNEFORANDRING TIL TARP NIELSEN . Desværre står der ikke hans fødselsdag, kun årgang 1890. Der står så i FT 1921 opsl.16 Maribo, Gedesby, at han kommer fra Helsingør. Det der gør mig sikker på det er ham er, at han er født i Tarpen, som jeg mener har noget med Maribo at gøre. Ham jeg omtaler er maskinarbejder, og stadig ansat ved DSB, men uden kone og børn. Er der nogen der ved det????? så ville det være dejligt.
Er det lidt snørklet skrevet, så undskyld.
MVH Henny ???