Hjælp til opslag Landsarkivet Nørrejylland

Startet af Gitte Høgh Greisik, 15 Feb 2012 - 13:29

Forrige emne - Næste emne

Gitte Høgh Greisik

Da ikke alt er kommet på arkivalieronline endnu, og jeg samtidig er rendt ind i en fejl, der endnu ikke er rettet, så søger jeg hjælp til følgende opslag på Landsarkivet Nørrejylland:

1. Vistoft Sogn, Mols, Randers
Kirkebog døde mænd 1956
Jeg søger oplysninger om Søren Hansen, der skulle være død den 25/8 1956. Han ligger begravet på Vistoft Kirkegård. Han er født den 20/6 1875.

2. Vistoft Sogn, Mols, Randers
Kirkebog døde kvinder 1922
Jeg søger oplysninger om Marie Petrea Hansen f. Pedersen, der skulle være død den 2/6 1922. Hun
ligger ligeledes begravet på Vistoft Kirkegård. Hun er født den 3/9 1882.

3. Tved Sogn, Mols, Randers
Kirkebog døde mænd 1901-1906
Jeg søger oplysninger om Hans Peter Henriksen, f. 15/3 1819. Han er død mellem 1901 og 1906, men
der er fejl i visningen af kirkebogen på arkivalieronline. Han efterlader sin hustru Mette Marie Henriksen
f. Sørensen.

Efter hvad jeg kan se, skulle kirkebøgerne findes på Landsarkivet Nørrejylland, og jeg befinder mig på Sjælland. Derfor ville jeg blive utroligt glad, hvis der var én, der alligevel skulle forbi og gider kigge efter for mig.

Har du mulighed for at tage billeder af arkivalierne vil det blive modtaget med glæde, men ellers vil oplysninger om, hvad der står, være alt, jeg behøver.

Mange hilsner fra
Gitte Høgh Greisik

Lene S. Nielsen

Hej Gitte

Jeg har fundet Marie Petrea Hansen og Hans Peter Henriksen's død i kirkebøgerne.

Søren Hansen kan jeg ikke hjælpe dig med, da kirkebøgerne i Vistoft sogn kun er der til 1955

Jeg sender billederne til dig på mail.

Hilsen Lene

Gitte Høgh Greisik

Tusind tak! Jeg væbner mig med tålmodighed angående Søren Hansen, men jeg er rigtig glad for bilederne af de andre opslag!

Mange hilsner Gitte

Hanne Bjørn

Når vi bestiller kirkebøger på LAV, som ikke er på AO, skriver vi under på, at vi ikke kopierer=fotograferer kirkebøgerne, da de kan indeholde cpr. nr.
Vil man have billeder må man vente til de kommer på AO, hvor cpr. nr. vil være fjernet.
At nogle ikke overholder reglerne kan jo gøre, at der bliver lukket for at se kirkebøger.
hilsen
Hanne Bjørn

Lene S. Nielsen

Hej Hanne

Med hensyn til billeder af kirkebøgerne, spurgte jeg om jeg måtte fotografere dem og fik ja til det, jeg var nemlig ikke sikker på om jeg måtte, men da arkivaren sagde god for det, er det jo nok i orden.

Hilsen Lene

Hanne Bjørn

Hej Lene
Det er ikke lige det vi andre har fået at vide. Skifter og lignende, der er over 75 år gamle må fotograferes.
Hvis ikke kopiering dækker over fotografering, så ved jeg  ikke, hvad det er, da bøgerne jo ikke må puttes i kopimaskinen.
hilsen
Hanne Bjørn

Lene S. Nielsen

Hej Hanne

Jeg har også før hørt at man ikke måtte fotografere kirkebøgerne, derfor spurgte jeg også.
Grunden til at jeg fik den dem var at den ene ikke var lagt ud og den anden var der fejl på i AO.

Jeg er helt klar over det med cpr. nr og havde der været et, havde jeg selvfølgelig ikke gjort det.

Hilsen Lene

Hanne Bjørn

Jeg har været på LAV i Viborg i dag og fik den besked, at det ikke er tilladt at fotografere.
De kunne slet ikke forstå, at nogen skulle havde givet lov.
hilsen
Hanne Bjørn