Hvem er Charles Hansen, Carcass Island, Falklandsøerne?

Startet af Karsten Jacobsen, 15 Feb 2012 - 10:45

Forrige emne - Næste emne

Karsten Jacobsen

Naeh, Helgoland har vist aldrig været engelsk. Der er vist noget om at øen var besat af englændere i årtier. Men de danskere, der blev født under besættelsen, blev jo heller ikke tyskere af den grund. Ergo kan Charles godt have været dansk, selv om han var født under en engelsk besættelse af Helgoland (på engelsk: Heligoland). Øen hører til Slesvig-Holsten. Charles familie har vel hørt til den dansksindede del.   

Mange hilsner
Karsten

Jakob Ramlau

Helgoland´s Tilhørsforhold er lidt overraskende, se selv  www.runeberg.org/salmonsen/2/11/0190.html
Den engelske Periode er nu ganske lang -- vi behøver saa ikke at se paa Begivenhederne efter 1ste Verdenskrig -- for slet ikke at tale om 2den.


Karsten Jacobsen

Hrmph, det er lidt problematisk dette her. Jeg troede kun Helgoland var besat, men det ser ud til, at englænderne ejede det en lang tid. Derfor kan Charles selvfølgelig godt være ud af et dansk mindretal.

Det kan måske også tænkes, at han ikke har haft styr på, hvor han er født, og derfor har oplyst, hvor han kom fra. Øen Helgoland kan have været en fornuftig station for en sømand. Måske er han identisk med den Carl, du foreslår, Nurhanne.

Jeg ved godt, at Larsen/Lassen osv. bliver brugt i flæng som familienavn for de samme personer. Er dog lidt overrasket over, at Henningsen kan blive til Hansen. Men: Charles siger jo selv, at hans far er en Henningsen!?

Jeg håber på flere oplysninger fra Falkland, som kan kaste lys over, hvor Charles egentlig kom fra. Han har åbenlyst været på Helgoland, men er det hans fødested?

Mange hilsner
Karsten
     

Nurhanne Reckweg


Han siger faderen hedder Matz Henningsen Hansen.


CitatGroom's Father's surname:    Hansen
Groom's Father's forename:    Matz Henningsen
Med venlig hilsen,
Nurhanne Reckweg
Kuala Lumpur, Malaysia

"Inquiring minds want to know."

Karsten Jacobsen

Ja, det har du ret i, Nurhanne. Jeg har snorket i timen. Det er åbenbart svært for mig at være koncentreret, men har også travlt med adskillige gøremål i dag.

Håber stadi på mere information fra Falklandsøerne.

Mange hilsner
Karsten

Karsten Jacobsen

#96
Der var to Foam. Har fundet dette i noget skriveri: "In 1958 we had a 37 foot auxiliary ketch built in Denmark, which we named Foam after the original Foam". Foam II er altså bygget i Danmark.

Mangler stadig afgørende oplysninger fra Falklands, som utvetydigt kan bekræfte, hvor Charles er født, men tror, det kommer til at pege på den Carl, Nurhanne har fundet i Humptrup.

Mange hilsner
Karsten