Opslag mølle

Startet af Helle Pedersen, 14 Feb 2012 - 18:38

Forrige emne - Næste emne

Helle Pedersen

Hej

Eer der nogle som har adgang/mulighed for at slå Døjringe Mølle op i et eller flere opslags bøger ?

Døjringe mølle
Sorøvej 16
Døjringe
Munke Bjergby Sogn
Sorø Amt

Send gerne indscan på mail - på forhånd tak

Vh Helle Pedersen

Astrid Skyum

Hej Helle.

Prøv at slå Døjringe mølle op på Google.
Så får du billeder og beskrivelse af møllen.

m.v.h
Astrid

Helle Pedersen

Hej Astrid

Hvis det er siderne fra Døjringe beboerforening og Stenlille Arkiv du mener, så er jeg bekendt med dem.

Mit problem er, jeg ved selvsyn på Stenlille Arkiv har gennemgået deres kilder, og kilden vedr branden i 1926 er en 30 år gammel mundeligt overleveret errinding fra en ældre dame. Jeg er efterfølgende gennemset diverse aviser som dækker området for 1926, men ikke fundet noget om branden af Døjringe Mølle, tilgengæld brændte Slaglille og St. Ebberup i 1926 (begge møller i nærheden af Døjringe).

De på Aktivaileronline tilgængelige brandforsikrings protokoller stopper ved ca 1880, mit håb havde været at der var en omvudering.

Jeg ved fra det gamle forum (kan ikke længere for det til at virke) at nogen tilbød opslag i "Danske Møller 1934", en bog jeg forgæves har forsøgt hjemlånt via mit lokale biliotek.

Dette er baggrunden for min noget generelle efterlysning af dette opslag, for på denne måde måske at få en kilde som bedre kan efterprøves.

Men du skal da have tak for din google opfordring, denne gang skal man blot ikke tro på alt hva der står.

Vh Helle

Gustav Jørgensen


Kate Nielsen

Hej Helle

Bogen 'Danske Møller' (Niels Meyn) Udgivet af Erhvervsforlaget i 1934 omtaler IKKE Døjringe Mølle.

Med venlig hilsen
Kate Nielsen

Helle Pedersen

Hej Gustav

Ja, og det gamle link jeg har haft gemt bringer mig nu kun til oversigten over grupper  :-\, men Kate har været sød at slå op for mig.

Hej kate
Tak for opslag. Jeg håber på at den var der, da møllen var aktiv som motormølle på udgivelses tidspunktet.

Hvis nogen kender eller ved noget om Døjringe mølle høre jeg stadigvæk rigtigt gerne

På forhånd tak

Helle