hjælp til borgelig vielse i århus 1920

Startet af Connie Nielsen, 13 Feb 2012 - 16:54

Forrige emne - Næste emne

Connie Nielsen

Vil høre om der er en der kan hjælpe mig med at finde Elly Johanne Kristiansen  født 27-2-1898 solbjerg, løve holbæk viet  borgerligt i Århus d. 30-11-1920 til Bernhard Jensen  han havde fødselsdag sidst i  april den. 28 April  1896 ??

v.h
Connie Nielsen

Bjarne Hagelquist

Hej Connie,
jeg skal til Viborg på lørdag, men har et hav af opslag at gøre, men jeg skal nok tage dit ønske med - med jeg lover pt. ikke noget - håber det er ok !

MVH/Bjarne Hagelquist

Hanne Bjørn

Hej Connie
Jeg sidder på arkivet i Viborg, og har bestilt B56-7391, Som indeholder borgerlige vielser 1920.
Men jag kan ikke se dem. Hvor har du datoen fra?
Jeg havde ikke set Bjarnes indlæg inden, jeg bestilte først en forkert bog og så nu denne.
Det er nemmere at finde borgerlige vielser efter 1925, for da havde alle ret til borgerlig vielse.
hilsen
Hanne Bjørn

Hanne Bjørn

Jeg har skrevet en mail til Connie, hvor hun har oplysningen fra. Dette er svaret.

"Datoen har jeg fra ..... hun fortalte da hun levede hun blev gift den dag 30-11 1920 i Århus - hendes søster blev nemlig gift 3-12-1920 i Købvenhavn

Og ingen i fam. vidste noget  om de bryllupper før til jul. 1920."

Håber Bjarne ser dette, så han ikke også leder forgæves lørdag.

Jeg har ikke fået svar om hun har kigget alle Aarhus kirkebøger.

hilsen
Hanne Bjørn


Connie Nielsen


Datoen har jeg fra ..... hun fortalte da hun levede hun blev gift den dag 30-11 1920 i Århus - hendes søster blev nemlig gift 3-12-1920 i Købvenhavn
Og ingen i fam. vidste noget  om de bryllupper før til jul. 1920.

Bernhardt han arbejdet på Olie Raffinaderiet i Århus de fik et Ur i bryllupsgave  hvor der sad en sølv plade med datoen på.

De var fiskehandler el. Fiskekone
Det vil sige de stod på torvet Ingerslevplads  med en fiskevogn og solgte fisk

Hun døde ca. 1982 på kommune hospitalet i Århus  og blev bisat fra Århus
Han døde omkring 1950erne de fik ingen børn.

v.h
Connie Nielsen