Folketællinger fra Haderslev (Hjartbro, Oksenvad) 1870, 1880 og 1890.

Startet af Troels Holm, 12 Feb 2012 - 17:03

Forrige emne - Næste emne

Troels Holm

Hej Forum,

Som nybegynder er det med ærgelse at jeg ikke kan trække FT fra Haderslev specielt i 1870, 1880 og 1890. Hverken sa.dk eller ddd.dda.dk har de tællinger med. Hvad betyder det? Betyder det at der ikke er foretaget FT i de år i det amt? Eller er de bare ikke digitaliseret?

Fx ved jeg at min oldefar er født i Hjartbro 5/5/1868 og der stopper så informationerne. Er der noget at hente hvis man tager fysisk afsted til Hjartbro/Bevtoft sogn? Hvordan kan man komme videre?

--
Troels Holm

Nancy Petersen

Hej Troels

Du skriver, at din oldefar er født i Hjartbro den 5/5 1868. Hvor ved du det fra, for han er ikke at finde under den dato. Inden du evt. begiver dig afsted så fortæl, hvad han hedder  :) Har du først den rigtige fødselsdato, så er der med garanti andre informationer, der også dukker op.

Vh
Nancy


Troels Holm

Hej Nancy,

Han hed Hans Peter Petersen (gift med Nielsine Lund). Jeg har fundet ham på sa.dk, FT 1930 for Haderslev, Gram herred, Oksenvad sogn, opslag 23. Der står at han er født 15/5 1868 i Hjartbro. Jeg ser nu min trykfejl - han er født 15/5 og ikke 5/5.

Må jeg spørge hvilke opslag du kigger i for Hjartbro? Er det noget der er på nettet?

--
Troels Holm

Nancy Petersen

Hej Troels

Du slår op på arkivalieronline.dk (AO): Haderslev amt, Bevtoft 1857-1879, opslag 48 nr. 8

- så skal du bare se, hvor det går!  :)

Vh
Nancy

Troels Holm

Hej Nancy,

I Kirkebøgerne, selvfølgelig! Man skal lige lære det :)
Tak for svaret.

--
Troels Holm