Mons. Jørgen Horsens og Mons. Carsten Volder Ved Frisenvold hvem var de gift med

Startet af Inge Johansen, 09 Feb 2012 - 10:36

Forrige emne - Næste emne

Inge Johansen

Hej!
Christen Degn (Pedersen Gierding) i Værum fik en søn Søren døbt i Værum, ifølge kirkebogen 1685-1740 opslag 38 a.o. år 1719.
Blandt fadderne "Var mine svogre Mons. Jørgen Horsens, og Mons. Carsten Volder Ved Frisenvold".
Jeg kan intet finde om deres koner, giftemål,  eller at de fik børn hverken i Værum, Væth/Ørum eller Vissing, ingen skifter for perioden 1710-1760 efter de to herrers koner.
Jeg har fundet en Carsten Volder der bliver gift i Randers 1720, men der står intet om at han var enkemand.
Er der nogen af i andre der har dem i jeres slægt? eller ved noget om de to herrer og deres koner. Jørgen Christensen Horsens er også nævnt ved et barns dåb 1718, der stod intet om opholdssted så det må være Værum, men har ellers intet fundet om ham i kirkebogen.
Hilsen Inge



Inge Johansen

Tak Inge det stemmer overens med vielsen i Randers. Karsten Volder var ridefoged på Frisenvold, det stemmer med Nygaards sedler. Om han derefter er blevet ansat på Brugsgaard?, jeg ved ikke hvor langt der var dengang fra Ridefoged til forpagter. Eller om der har været 2 Carsten Volder.
Hilsen Inge