En Million arv til Aabenraa

Startet af Kent Lauritzen, 08 Feb 2012 - 22:04

Forrige emne - Næste emne

Kent Lauritzen

Hej!

I et brev fra et familiemedlem i USA fandt jeg følgende tekst:

"Her ser I Artiklen fra Bladet herovre, den var I d. 13de Februar 1930


En Millionarv til Haderslev

I Haderslev gaar der Rygter om en Arv paa 21 Millioner Gylden (over 30 Millioner Kroner), som skulle være tilfaldet en Række Mennesker i Byen. En gammel Aabenraa Skipper, der døde 1830 i Holland efterlod sig en formue, som iflg. hans Testamente skulle staa urørt i 100 aar, og derfor nu skulde udgøre det nævnte beløb. Dette Tidsrum er nu forløben, og de eventuelle Arvinger, Efterkommere af Skipperens Broder, har sat sig i Bevægelse for at faa sagen undersøgt og vil bl. a. forhøre sig i Holland om Pengene."

Jeg blev selvfølgelig meget nysgerrig og gik på byhistoriskarkiv i Haderslev, hvor jeg fandt artiklen. Jeg har vedhæftet et billede af artiklen.

Desværre,  ;) , havde sagen ikke noget med min familie at gøre, men jeg er da blevet nysgerrig. Og så var det jeg tænkte, at der på DIS altid er en masse mennesker, der ved alt muligt.

Så jeg vil høre om der er nogen, der kender noget til sagen.

Historien om Skipperen er interessant og tankevækkende, for hvad fik ham til at hensætte pengene istedet for at lade sine dalevende familiemedlemmer arve dem.

Glæder mig meget til at høre fra jer.

Venligst Kent

[vedhæfting slettet af admin]

thorkild kanstrup jensen

Vælg den rigtige forumgruppe

Sørg for at oprette dit indlæg i den rigtige forumgruppe. På den måde er svartiden kortere og du henvender dig til den rigtige målgruppe.
Med Venlig Hilsen
Thorkild Kanstrup Jensen 9500

Intet er umuligt, Det umulige tager bare længere tid.

Thestrup-Bjørn

Hej Kent!

Velkommen her i DIS - og så med en rigtig spændende historie.
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998