Sigfreid tormod gudmon johannes schoch

Startet af Yvonne Jensen, 08 Feb 2012 - 13:17

Forrige emne - Næste emne

Yvonne Jensen

Er det da helt umugligt at finde hvor min morfar voksede op,her er nogle af de oplysninger jeg har.

Min morfar var Sigfreid tormod gudmon johannes født schoch men fik ved dåben navnet Nielsen.

han er født af ugifte Olga caroline schoch d. 18-2-1905 i næstved , sct. mortens sogn næstved,død d. 11-12-1989 i toksværd.
blev døbt i vordingborg kirke d.6-8-1908,sammen med sin bror, Ruddy andreas nielsen.opslag 30 1908-1911 vordingborg ,bårse ,præstø.
Olga caroline schoch blev gift med cigarmager Andreas martin nielsen d. 21-11-1909 i vordingborg kirke,
derfor fik min morfar navnet nielsen.Olga død d. 18-9-1958 i næstved.
Moderen opholdt sig på ti månedersdagen i Stege hos enkefru olsen Dybrostrædet 44,
Olgas mor var Johanne caroline wentzel f. d.3-11-1877 i præstø,død d.21-4-1931 i nykøbing falster.

Cigarmager Andreas martin Nielsen var født i kagstrup herlufmagle d.7-12-1881,død d. 13-4-1931 på sct elisabeth sygehus næstved.

Andreas mor var Ane elisabeth andersen og faderen var Anders peder nielsen, moderen blev senere gift med en anden mand. jens andersen bråby.

I de oplysninger jeg har fået er min morfar Sigfreid ikke vokset op hans mor, men hos sin farmor eller mormor????

Kan ikke finde ham hverken konfirmeret eller hvor han er vokset op henne,det må da være muligt at finde ham men hvordan? er der nogen der har lidt tips til hvordan.

Jeg ved at han giftede sig i Snesere d. 8-1-1928 af sognefogeden,arbejde på Snesere savværk på det tidspunkt,blev gift med min mormor, Karen sofie Jensen f. 12-5-1909 i næsby, død 1998 i toksværd.
Ja,dette var meget men betyder rigtig meget for mig at vide.

mvh yvonne

Stina Kirkegaard Hansen

Her er han i 1921:
Præstø, Fakse, Fakse, Tystrup, 2, 375-F2, FT-1921, D5425
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Niels Peder Andersen 9/12 1868 Gift Husfader Gaardejer Fakse
Ane Kristine Andersen 31/7 1886 Gift Husmoder Husgerning Haarlev
Asta Sofie Andersen 28/7 1911 Ugift Barn  Fakse
Svend Johannes Andersen 1/5 1913 Ugift Barn  Fakse
Hans Poul Andersen 30/4 1915 Ugift Barn  Fakse Sogn, Præstø A.
Ejner Andersen 27/4 1917 Ugift Barn  Fakse Sogn, Præstø A.
Kai Sauerberg 9/10 1903 Ugift Tyende Landarbejder Nykøbing F., Maribo Amt
Sigfred Taarmod Nielsen 18/3 1905 Ugift Tyende Landarbejder Nestved, Præstø Amt
Marie Kristine Axeline Olsen 30/3 1906 Ugift Tyende Husgerning Fakse Sogn, Præstø A.
 

venlig hilsen
Stina

Hans Peter Christiansen

Hej Yvonne.

Har du denne FT?

Præstø, Fakse, Fakse, Tystrup, 2, 375-F2, FT-1921, D5425
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:

Niels Peder Andersen   9/12 1868   Gift   Husfader   Gaardejer   Fakse
Ane Kristine Andersen   31/7 1886   Gift   Husmoder   Husgerning   Haarlev
Asta Sofie Andersen   28/7 1911   Ugift   Barn      Fakse
Svend Johannes Andersen   1/5 1913   Ugift   Barn      Fakse
Hans Poul Andersen   30/4 1915   Ugift   Barn      Fakse Sogn, Præstø A.
Ejner Andersen   27/4 1917   Ugift   Barn      Fakse Sogn, Præstø A.
Kai Sauerberg   9/10 1903   Ugift   Tyende   Landarbejder   Nykøbing F., Maribo Amt
Sigfred Taarmod Nielsen   18/3 1905   Ugift   Tyende   Landarbejder   Nestved, Præstø Amt
Marie Kristine Axeline Olsen   30/3 1906   Ugift   Tyende   Husgerning   Fakse Sogn, Præstø A.
Mvh HP

Stina Kirkegaard Hansen

Du finder hans konfirmation i Fakse, 1892-1931, opslag 96.
Venlig hilsen
Stina

[vedhæfting slettet af admin]

Yvonne Jensen

 hej.
Jeg siger så mange gange tak,det var et stort ønske for mig at finde noget om min morfar,send endelig mere hvis i hitter  noget,tak

mvh.Yvonne.

Yvonne Jensen

Stor  tak til Stina og Hans Peter.

Men hvordan har i båret jer ad med at finde ham i Fakse-Tystrup,jeg havde ingen som helst anning om at han skulle være der,det bliver spændende om han også voksede op der eller blot tjente,er meget åben for noget mere.

mvh. Yvonne.

Hans Peter Christiansen

Hej Yvonne.

Du spørger - hvordan vi fandt ham.

Jeg søgte på Navn: sigfr%d ni%  Alle år i Præstø. http://www.ddd.dda.dk/soeg_person_selv.asp

Der kommer så 8 hits - din Sigfreid er nummer 8.
Mvh HP

Yvonne Jensen

mange tak ,så blev jeg så klogere,viste ikke man kunne søge personer på den måde,det må jeg lære mig.

mvh.Yvonne.

Yvonne Jensen

Hej ,jeg kikkede på FT 1921 Tystrup,der stod at tog bopæl der i 1917 og hans opholdssted før var AVERSI ved haslev, kikkede der i en FT. 1916, men kan ikke finde ham,er der nogen som er klogere end mig,jeg kan ikke finde ud af bruge personsøger i DDD.

mvh.Yvonne.

Yvonne Jensen

Hej kan man se borgerlige vielse på nettet nu og snesere bla, hvoe sakal jeg lede efter min morfar fra 1921 til bagud, altså hans opvækst?. Jeg er ikke så dygtig endnu, har prøvet mange steder?????
mvh.Yvonne.

Yvonne Jensen

Hej ,jeg har fået en oplysning mere.
Sigfreid  skulle have gået på Lysholm skole ved haslev, blev udskrevet fra Toksværd skole,hvordan finder jeg ud af det, og måske boede og tjente i Bråby ved haslev,er der nogen som kan hjælpe mig????

mvh.Yvonne.