Peter Detlef Juhl, f. 1844, død 19xx nær København?

Startet af Mette Juhl, 06 Feb 2012 - 21:47

Forrige emne - Næste emne

Mette Juhl

Min tipoldefar Peter Detlef Juhl er født den 8. februar 1841 i Haderslev.

Ifølge Politietsregisterblade bor han den 1. november 1898 Vandkunsten 12,4 sammen med hustru Anna Sofie Magdalene (født Witt) og den yngste søn, Johannes.

Herefter udgår kortet/han.

Den 1. maj 1900 oprettes et kort på Anna Sofie Magdalene Juhl, hvor hun modtager pension og bor Saxogade 17,4. Et år senere er hun flyttet til Saxogade 14,2.

Den 1. maj 1904 oprettes et nyt kort på Anna Sofie Magdalene Juhl, født 14. august 1844 i Aabenraa. Der står nu, at hun er enke. Hun flytter fra St. Kongensgade 44 til Solitudevej 13,4.

Jeg ved, at de ikke bliver skilt. Jeg ved også fra tidligere slægtsforskning, at han bliver såret i 1864-krigen. Kan han være kommet på et hospital eller veteranhjem e.l.?

Han må være død mellem 1. maj 1900 og den 26. februar 1904, hvor en datter bliver gift. Men hvor og hvornår dør han? ???

Sophie døde 27. marts 1929 82 år gammel (Helligkors 1926-1933, opslag 108).

Jeg håber på lidt hjælp til at komme videre.



Anne Mortensen

Sidste dato/år på Jacob er efter 1.11.1898 hvor kortet Udgaar.

Han kunne måske dø i slutningen af 1898 - ----
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Mette R Francke

Hei
Jeg finner ikke Peter eller Anna i Ft 1901.
Har sett på disse adressene
- Vandkunsten 12
- Saxogade 14 og 17.

Har du funnet Johannes M Juhl konfirmasjon ?
Han er født 1885 , bør være konfirmert 1900-1901.
Kanskje det der står opplyst om faren er død.

Mette
Mette R Francke

Anne Mortensen

Ved Anna Sofie's død står under

Anmærkning
Skifteretsattest
30. Marts 1929

Denne oplysning må du kunne bruge, men få et råd af en anden - jeg har overhovedet ingen erfaring i disse attester.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Mette Juhl

1000 tak for jeres input. :)

Jeg vender tilbage så snart jeg har set nærmere på jeres gode ideer.

Mette

Mette Juhl

Så har jeg søgt i hjemmearkivet ;)

Sønnen Johannes M Juhl bliver konfirmeret den 1. oktober 1899 i Vor Frue (Vor Frue 1899-1907, opslag 12).
Forældrene er forh. Inspektør Peter Detlef Juhl og hustru Anna Sofie Magdalene født Witt.

Datteren Anna Cathrine Juhl bliver borgerligt viet den 26. februar 1904.
Hun bliver gift med Hans Severin Albrectsen. Hun er nu datter af afdød Inspektør Peter Dethlef Juhl og everlevende hustru Anna Sofie Magdalene Witt, Solitudevej 5 (Valby 1892-1905, opslag 129)

Hvis nogen har oplysninger om de øvrige personer hører jeg også meget gerne fra jer.

Med venlig hilsen
Mette

Mette Juhl

Så lykkedes det endeligt!

Min mor har været igennem alle dødsattester fra København for et helt år. Der ud over har vi været igennem kirkebøger med døde fra hele Københavns amt. Vi har virkelig forsøgt meget.

Til sidst tænkte jeg at måske kunne oplysningen fra sønnens konfirmation i oktober 1899 kunne bruges til noget. Der står, at sønnen Johannes bor i Birkerød. Så jeg tænkte, at der kunne jeg jo starte min undersøgelse uden for Københavns amt og ganske rigtigt allerede den 29. november 1899 dør far Peter Detlef Juhl i Birkerød sogn, Lynge-Kronborg herred, Frederiksborg amt (opslag nr. 298).

Venligste hilsner
Mette Juhl