Hvem kan hjælpe med tydning?

Startet af Susanne Petersen, 04 Feb 2012 - 16:05

Forrige emne - Næste emne

Susanne Petersen

Hej Alle  :)

Jeg har problemer med at tyde noget tekst i denne: K.B. 1817-1820 den kgl. fødeselsstiftelse sokkelund, København opslag 88. Det er pigebarnet Christine nr 517. Jeg har problemer med tydningen af hendes forældre. Faktisk hele teksten (der står vist Ole Andersen og Malene Kirstine Hansen) men al teksten før navnen kan jeg ikke tyde.
Er der en venlig sjæl der kan hjælpe?

Mvh
Susanne

Hans Segalt Hansen

Hvis det kan hjælpe med noget, så står der Soldat Ole Andersen.

Hilsen Hans

Susanne Petersen

Det hjælper meget, tusind tak  :)

Hans Segalt Hansen



Du har det måske i forvejen, men det er nok også dem, der er viet 12 feb 1815 i Garnisons Sogn, København. (1814 - 1826, opslag 343 nr. 25).

Mojn igen.

Susanne Petersen

Det havde jeg ikke. Hvordan fandt du ud af det med så lidt info?

Jeg er nybegynder og kun let øvet i K.b og folketællinger. Mon jeg kan lokke nogle tips ud af dig? :-)


Nu jeg kigger på Vielsen. Ser det ud til der står noget mere ved Ole Andersen. Står der Dopping? efter Andersen? efter "Dopping" står der noget mere "af...."?

Kan Du eller andre evt. hjælpe m tydningen?

Tak på forhånd

Hans Segalt Hansen

Tydningen er lidt svær...Kopxx (der står ikke korporal, men det er jo nok en titel), afdeling artilleri - tror jeg.

Nå, men det var kun lidt for sjov - jeg gjorde følgende:

Gik ind på www.familysearch.org og skrev Ole Andersen, søgte på marriage, skrev moderen fornavn ind under spouse, angiv tidsinterval 1810 - 1825 og trylle trylle..., kan ikke lige huske om jeg angav København eller Danmark som sted.

Fortsat god fornøjelse.

Hilsen Hans

Susanne Petersen


Jørgen Thue Pedersen

Hej!

Titlen læser jeg som "Afsk. Art."
det må være "Afskediget Artillerist"

mvh

Jørgen
mvh
Jørgen