Opslag begravelsesprotokoller København

Startet af Kirsten Ørum, 04 Feb 2012 - 15:44

Forrige emne - Næste emne

Kirsten Ørum

Hej hej

Er der en venlig sjæl, som har mod på at foretage 4 opslag i begravelsesprotokollerne - ikke nødvendigvis på én gang?

Det er ikke en hastesag.

Jeg kan sende en privat mail med oplysningerne - jeg synes det kan virke uoverskueligt at lægge dem ind her.


Venlig hilsen
Kirsten Ørum

Kirsten Ørum

Hej

Det er måske nemmere at få oplysningerne om opslagene direkte her på DIS,
så her er et par af de vigtigste oplsag, som jeg håber nogen har mod på:

1. Henry Villadsen født 10. juli 1901 på Fødselsstiftelsen

Er født Sørensen men efternavnet ændret 1915 til Villadsen.

Optræder i FT 1921 Vesterbrogade 91 med stillingsbetegningen Bagerkarl


2. Karen Margrethe Pedersen født Ørum Villasen 24. November 1904 i Ordrup Sogn
        Sidst kendte adresse er (ved giftemålet Julius Herman Johan Pedersen 13/4 1930)
        Amager Torv 27


Venlig hilsen
Kirsten Ørum

Lars Find-Andersen

Der er en masse Ørum familier i Viborg Amt - især omkring Ørum, formentlig deraf navnet. Kan det være familie? Det samme gør sig nok gældende for de andre 5 jyske Ørum byer.

Kirsten Ørum

Hej Lars

Tak fordi du har reflekteret over mine søgninger.

Jeg har styr på samtlige Ørum'er i Jylland. Det er rigtigt, at der findes mang med navnet Ørum -
især omkring Viborg, men de er ikke i min slægt.

Det jeg mangler for at indkredse min Ørumslægt er alle oplysninger om de 4, som "emigrerede"
til København - det er noget sværere. For det første er der et utal af sogne, for det andet -
når det ikke lykkes - er rejse- og ophold noget dyrere end en tur til LAV.

Jeg kan heller ikke forlange, at slægtsforskere i København skal dyrke opsøgende virksomhed -
det tager megen tid.

Jeg har fået meget hjælp, som jeg takker for.
Nu må jeg lige se, om det lykkes at få en del af sommerferien placeret tæt på København  ;)

Venlig hilsen
Kirsten Ørum

Anne Mortensen

Hej Kirsten

Du har ikke fået noget tilbud om hjælp endnu - måske fordi det er lidt af en opgave - især da du ikke har indkredset en ca. for deres død.

Har du læst om og hvordan der søges i Begravelsesprotokollerne ?

Læs
http://www.ksa.kk.dk/finddinslagt/personregistrering/Begravelser?searchterm=begravelse

bl.a.

Indgange og relevante kilder

Der er et alfabetisk navneregister i form af protokoller 1805-1987 samt et seddelregister for Assistens Kirkegård 1805-60

Registrene er opdelt i mænd og kvinder.
Mændene er opført under efternavn, erhverv og initialer for deres fornavne.
Kvinderne er opført under efternavn (gifte kvinder under deres giftenavn), ægteskabelig stilling og initialer for deres fornavne.


D.v.s. der skal søges efter:

H. Villadsen - erhverv ? død ca. ?

K.M. Villadsen - ægteskabelig stilling ? - død ?
--------------------

Der der skal søges i mange registre/bøger for at finde ovennævnte personers død/begravelse
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Kirsten Ørum

Hej Anne

Jeg takker for vejledning, og den vil jeg sætte mig grundigt ind i, inden jeg drager fra Nordjylland til København.

Jeg ved godt, at det er meget omfattende og tidskrævende, og derfor er jeg også meget, meget taknemmelig for den hjælp, som jeg allerede har modtaget.

Det skal alle som har bidraget og uden hvis hjælp, jeg slet ikke var kommet så langt.

Venlig hilsen
Kirsten Ørum