Folketælling 1870

Startet af Rune Sckerl, 02 Feb 2012 - 18:27

Forrige emne - Næste emne

Rune Sckerl

Når en person ifølge kirkebogen er død Gl.Kongevej 35 i København, hvorfor er denne adresse så ikke i folketællingen når både Gl.Kongevej 33 og 37 er der?
mvh Rune Sckerl

Anne Mortensen

Det kommer vel an på hvordan personen er død  - i 1870 ?

Der kan vel sagtens være skrevet forkert gadenr. i kirkebogen.

Har du checket om vedkommende er i nr. 37 - Snedkerstiftelsen
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Rune Sckerl

Niels Jørgen Welcher døde 19. november 1870 iflg kirkebogen havde han hængt sig Gl.Kongevej 35, han var snedker, politiet havde, også iflg. KB, ikke noget at indvende vedr. begravelsen, altså det er ikke drab må man formode det henviser til.
KB, Frederiksberg kirke 1864 - 1870 opslag 150, nr. 238.
Og nej, han er ikke opført (jeg har ikke kunne finde ham) på de andre adresser, hans kone hed EllenKirstine Olsen, han var født i 1820 og hun i 1824.

mvh Rune Sckerl

Anne Mortensen

Undskyld jeg skrev hvordan der skulle have stået hvornår - altså en dato før eller efter FT-optællingen.

Her en FT 1880 med enken:

kbhv, København (Staden), Gammel Kongevej (ulige numre), Udenbys Vester Kvarter, Gammel Kongevejs Rode, 88 b, 15, FT-1880, D3040
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:

Ellen Kirstine Welcher, f. Petersen 55  Enke Husmoder Vask København
Lauritz Magnus Charles Welcher 18  Ugift Søn Tømrersvend København
Emma Kirstine Welcher 1  Ugift Barn  København
Lena Caroline Carlsen 28  Ugift Logerende  København
Vilhelm Alfred Tvede 2  Ugift Barn  København
Anna Eleonora Julie Cathinka Welcher 21  Ugift Datter  København
 
--------------------------------------------------------------------------------

Det ser ikke ud til at hustruen bor i Snedkerstiftelsen i 1870 og i nr. 15 finder jeg ikke familien.

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Rune Sckerl

Tak for alt det du har fundet Anne, er det mon muligt at der i nr. 35 kun har været værksted og derfor ikke er opført beboelser, han kan jo have hængt sig i værkstedet, det er ikke noget jeg ved noget om, men måske!

mvh  Rune Sckerl

Gitte Johansen

Den Anne har fundet på matr. 88B er nr. 35. Der bor en del mennesker,

I 1870 mangler der nogle sider, men  godt nok først efter nr. 37. Da springer siderne fra 161 til 166.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com