Hjælp til tydning af register liste på AO - Kbh. overpræsidium

Startet af Kirsten L. Jakobsen, 22 Jan 2012 - 20:46

Forrige emne - Næste emne

Kirsten L. Jakobsen

Jeg har fundet min farmor ( håber jeg) i Københavns Overpræsidiums lister da hun fik min far i 1939 men først blev gift i 1934 og da min farfar ikke er min fars biologiske far kunne jeg godt tænke mig at finde den biologiske.
Det er lidt svært at tyde hvad der står her i journal type AJ-journal 1931-1931 opslag 121 som er side 801. Hører det der står på modsatte side 802nsammen med? som jeg ser det er det vedr. et andet navn. Min farmor hedder Esher Edith Rasmussen og er født 3 juni 1913 slagelse. Min far er født på rigshospitalet den 29 august 1931 opslag 218
Håber at få hjælp til at finde den biologiske far ;)
Hilsner Kirsten

Anette Korsgaard

Hej Kirsten
Jeg er mildt sagt ikke inde i hvordan man bruger disse journaler - og kan ikke finde nogen oplysninger til dig på opslag 121. Jeg kan finde oplysninger om Edith Rasmussen på opslag 402 - side 801.....og det er bare en forespørgsel.

Der står at hun mødte og blev vejledt med hensyn til at få udbetalt til børnene i tilfælde af at hun indgik nyt ægteskab.
Og nederst at sagen henlægges.

Faderens navn står der desværre ikke....gad vide om det mon står et andet sted som jeg ikke er dygtig nok til at finde?

Håber du får hjælp til det - det er jo spændende!
Mange hilsner
Anette Korsgaard
Hjemmeside:Anettes.dk
DIS medl. 9481

Kirsten L. Jakobsen

Tak Anette ;) nogen der har et bud på hvor jeg ellers kan lede efter faderen? kan det passe han hedderNiels Christian Rasmussen som jeg tror der står i registreret på journalerne 1931 opslag 121?hvis det kan passe er det så mon tilfældigt at de har samme efternavn eller mon min farmor har været gift før?? Håber meget der er en der kan hjælpe mig lidt videre
Hilsner Kirsten

Kirsten L. Jakobsen

slet ingen der har et bud ;) ;)
Hilsner Kirsten

Kirsten L. Jakobsen

Citat fra: Kirsten L. Jakobsen Dato 22 Jan 2012 - 20:46
Jeg har fundet min farmor ( håber jeg) i Københavns Overpræsidiums lister da hun fik min far i 1931 men først blev gift i 1934 og da min farfar ikke er min fars biologiske far kunne jeg godt tænke mig at finde den biologiske.
Det er lidt svært at tyde hvad der står her i journal type AJ-journal 1931-1931 opslag 121 som er side 801. Hører det der står på modsatte side 802nsammen med? som jeg ser det er det vedr. et andet navn. Min farmor hedder Esher Edith Rasmussen og er født 3 juni 1913 slagelse. Min far er født på rigshospitalet den 29 august 1931 opslag 218
Håber at få hjælp til at finde den biologiske far ;)
Hilsner Kirsten

Stina Kirkegaard Hansen

#5
Hej Kirsten

Niels Christian Rasmussen er IKKE den biologiske far, han står blot i registret under mænd, der er involveret i alimentationssager (hvis efternavn begynder med R).
Er du sikker på, at det er din farmor? Er det andet end dele af navnet, der indikerer det? Boede hun fx i Laxegade, som det fremgår? Jeg synes, der står "fru" og "børnene" - og det virker ikke som en faderskabssag.
Og for lige at ridse op: Andre arkiver, Københavns Overpræsidium, AJ-journal fra 1931 til 1931, journalnummer 801 (opslag 402)
Da hun er bosiddende i Slagelse, da hun føder, tror jeg, du skal have fat i AJ-sagerne for Slagelse i stedet.
Venlig hilsen
Stina

Kirsten L. Jakobsen

ok takker :) jeg prøver at skrive til AO :-)
Hilsner Kirsten