alternative måde at finde faderen på?

Startet af Maj-Britt Larsen, 12 Nov 2010 - 16:43

Forrige emne - Næste emne

Maj-Britt Larsen

Hej
Jeg er på jagt efter faderen til en af mine forfædre, men
jeg kan ikke finde min forfader i kirkebogen, ved hendes vielse
står der kun hun er fra København, det er jo et vidt begreb.

Jeg har en ide om hvem der er hendes far. Nu har jeg fundet
hans skifte fra hans død og desværre står hun ikke som arving( der er kun angivet et barn, men
jeg ved han havde flere)

Faderen blev gift med en anden kvinde et år efter min forfaders fødsel, så tænker jeg, der må være et dokument på forældrenes skilsmisse, så kommer mit spørgsmål så
vil der i sådan et dokument stå noget om deres børn?

Måske der er andre der har en ide til hvordan jeg får bekræfter slægtsskabet?

Mvh

Maj-Britt

Thestrup-Bjørn

Hej Maj-Britt!

Det er meget svært at hjælpe dig på baggrund af dine oplysninger.


Det ville f.eks. have været rart at vide, hvor vi er henne i tid.

Hvis din forfader er død, kan du måske løfte sløret for hendes pigenavn, vielsesdatoen og sognet.
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Maj-Britt Larsen

Min forfader er Konradine Henriette Elisabeth Bagge, hun er født et sted i København cirka 1807.
Hendes formodede far er Thomas Nielsen Bagge(1781-1847).

Hun blev gift med Christoffer Olsen i 20 april 1829 i Kildebrønde (Roskilde amt)
Thomas Nielsen Bagge står som vidne ved vielsen.

Thestrup-Bjørn

Jeg linker lige til din tråd om Thomas Nielsen Bagge, så ingen bruger tid på at lede efter det, du allerede har om ham

http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?1,689166,691638
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Maj-Britt Larsen

Hej igen
Grunden til jeg ikke har skrevet alt det jeg allerede ved, er fordi jeg ikke leder efter ham, jeg leder mere efter "det missing link" mellem ham og Conradine.
Spørgsmålet går på om man kan finde børn i skilsmissepapirer?


Thestrup-Bjørn

Når du her nævner Thomas Nielsen Bagge ved jeg af erfaring, at mange vil begynde at lede efter ham - og du vil så få alt, du allerede har, og folk vil have spildt deres tid.

Derfor er det altid en god idé at linke til en tidligere tråd om samme familie - som jeg så gjorde før.

----------

Efter at have nærlæst din tidligere tråd kunne det måske tænkes, at Conradine egentlig er en datter af Bagges 2. kone - og så ved deres ægteskab får stedfaderens efternavn Bagge.

Prøv at finde Thomas N. Bagges kendte børns konfirmationer.
Se så efter Conradines i årene omkring 1820-25 i samme sogne. Hendes fødselsdato og/eller dåbsdato vil være anført - måske også sognet.
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Maj-Britt Larsen

Tak for tippet, det vil jeg prøve....

Maj-Britt Larsen

Desværre ser det ud til at hustru nummer 2 ikke havde nogle børn før ægteskabet, da hun er omtalt som pige ved vielsen og ikke fruentimmer som hun ville ha' været hvis hun avde brn før ægteskabet, så nu sætter jeg min lid til skilsmissebevillingen

Thestrup-Bjørn


Bare kort.
Du kan ikke regne 100% med, at præsten i netop vielsessognet har brugt benævnelsen fruentimmer om ugifte mødre.
Det var ikke alle, der gjorde det.
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Maj-Britt Larsen

Jeg synes jeg har været sognene i København centrum igennem nu for at finde konfrmationer hvor der kunne være held ved, så nu må jeg vente til jeg sidst på måneden kommer til København og kan kigge på skilmisse bevilingerne(heldigvis blev den mulige fader skilt to gange), så håber jeg der er helt der:-)

Thestrup-Bjørn

Hej Maj-Britt!

Så vidt jeg husker, har du vist Thomas Nielsen Bagges dødsdato.

Når du alligevel skal til Landsarkivet, kunne du jo se efter et skifte efter ham - og/eller efter hans 2 koner.

Sandsynligvis vil alle børnene være anført.

Det må så absolut være den allerbedste måde til at få fastslået, om Konradine Henriette Elisabeth Bagge er datter af ham - og om hvem moderen var.
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998