Valg af nyt program

Startet af Preben Ebsen Nørgaard, 12 Nov 2010 - 16:25

Forrige emne - Næste emne

Preben Ebsen Nørgaard

Hej

Det er nu ca. 10 år siden mit slægtsprogram PnAneDB blev omtalt i Slægt og Data.

Jeg bruger stadig selv PnAneDB, men efter flere forgæves forsøg på at konvertere programmet, som er programmeret i Visual Basic 6, til VB .Net, Vb.NET 2003,  VB.NET 2005 Express, VB.NET 2008 Express og VB.NET 2010 Express. Der er enkelte ting, som det ikke er lykkedes mig at lave i de nye udgaver af Visual Basic. (Men jeg forsøger muligvis endnu en gang.)

Da Windows 7 nok er sidste version af Windows, hvor det er muligt at afvikle et VB6-program, bliver jeg desværre nødt til at finde et andet slægtsprogram.

Der er visse funktioner i mit program, som jeg gerne vil kunne bruge fremover udover registrering af personer og familier med standardbegivenheder og andre begivenheder ved oprettelse med programmet.

I mit program kan jeg oprette et word-dokument på 3 forskellige måder og overføre de registrerede data for den valgte familie. Herefter kan man tilføje, slette eller udskrive familiebeskrivelsen. Hvis man gemmer word-dokumentet kan det senere ændres på forskellig vis. Denne funktion vil jeg prioritere ved valg af nyt program.

En anden funktion, som jeg ønsker i et nyt program, er muligheden for på gruppe billeder at få markering af de enkelte personer og mulighed for at få gemt deres navne og en supplerende beskrivelse. I mit program kan billeder med eller uden markering af personer tilføjes til alle begivenheder, og de kan overføres til word-dokumentet, vises i programmet eller udskrives direkte på printer. Denne funktion vil også blive prioriteret ved valg af nyt program.

Er der nogen af programmerne på markedet, som indeholder disse funktioner?
Hvad kan I anbefale?

Evt. spørgsmål vedr. PnAneDB bedes sendt direkte til mig og ikke blandes i mit forsøg på at finde et for mig brugbart program.

Mvh Preben Nørgaard 



Henrik Poulsen

Hej Preben...

Family Tree Builder kan vel give dig alle de funktioner som jeg lige kan gennemskue det og mange flere :-).

Rapport kan udskrives i PDF og Excel format og ikke Word endnu.

Henrik Poulsen

#2
Hej igen Preben...

Glemte lige at du i Bograpport har mulighed for at udskrive rapport i Word, PDF, HTML og TXT format. Den indbyggede version er på Engelsk men en fuld version med bl.a. dansk og mange andre sprog kan tilkøbes for ca. kr. 200,-.

Bograpport delen er meget omfattende og kan udfærdige meget komplette rapporter, med alle de informationer du har indtastet.

Selve programmet Family Tree Builder er i øvrigt gratis.

Preben Ebsen Nørgaard

Hej Henrik

Det vil jeg se nærmere på.

Tak for svaret.

Mvh Preben Nørgaard

Henrik Poulsen

Hej Preben...

Lige en opdatering!

Bograpport delen vil i den nye version 5 som jeg regner med kommer i december også inkludere Dansk. Dvs. at man kan spare de omkring kr. 200,-. Rapport delen er hermed blevet lyftet væsentligt og er uden lige det bedste der findes.

Hvis du skal til at evaluere nu vil jeg gerne give dig adgang til version 5. Hvis du har lyst så skriv en privat mail til mig.