Enkemand Kaptajn Lebrecht Hommels 2. ægteskab (ml. 1801-1807)?

Startet af Birthe Mathiesen, 20 Jan 2012 - 21:23

Forrige emne - Næste emne

Birthe Mathiesen

Jeg søger oplysninger om enkemand Kaptajn Lebrecht Hommels 2. ægteskab:

Jeg ved, at han bliver gift med Sara D. Larsen mellem 1801-1807, men hvilken dato præcist?
Og hvor bliver de gift?

Ellers ved jeg alt om Lebrecht Hommel, bl.a. at han dør i 1810. Jeg er derfor kun interesseret i hans 2. ægteskab.

Håber I kan hjælpe mig  :)

Venlig hilsen Birthe

Anne Mortensen

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Hans Poulsen

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Hans Poulsen


Brænder tampen?


LUDVIG LEBRECHT HOMMEL Pedigree
  Male   Family
   

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth: 
Christening: 
Death: 
Burial: 
   

--------------------------------------------------------------------------------
Marriages:
  Spouse:  SARA LANGHOFF  Family
  Marriage:  11 FEB 1805   Norre Lyndelse, Odense, Denmark

 
Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Hans Poulsen



Sara Langhoff Pedigree
  Female   Family
   

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth: 
Christening:  02 APR 1778   Norre Lyndelse, Odense, Denmark

Death:  01 JUN 1866   

Burial: 
   

--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
  Father:  Laurits Langhoff  Family
  Mother:  Christiane Elisabeth Hvalsoe     
   

--------------------------------------------------------------------------------
Marriages:
  Spouse:  Ludvig Labrecht Hommel  Family
  Marriage:  11 FEB 1805   

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Inge Hedal

Hej
Sara Langhoff er datter af sognepræsten i Nørre Lyndelse, Lauritz Langhoff, og han vier dem i Nr. Lyndelse kirke, Odense amt, den 11. februar 1805, AO 1729-1810, opslag 23, første par: Hr. Ludevig Lebrecht v. Hommel, Capitain ved det Fyenske Infanterie-Regiment i Fredericia og min Datter , Sara Langhoff.
Faderens fornavn, Lauritz, kan være forklaringen på navnet Sara Larsdatter.
Ved at google Lebrecht Hommel fandt jeg i øvrigt:  http://da.wikipedia.org/wiki/Lauritz_Melchior.
Mvh. Inge


Regelsen

Hej

Den Ludevig Lebrecht Hommel, der bliver stabskaptajn 10.06.1803, dør først 27.03.1842!!
Venlig hilsen
regelsen

Birthe Mathiesen

Hej Hans, Inge og Regelsen.

Det er NÆSTEN den rigtige Hommel, I har fundet... bare hans søn. Men jeg går dog efter faderen, Lebrecht Hommel.

Ludvig Lebrecht Hommel er 5. barn af Lebrecht Hommel.

Dén Lebrecht Hommel, jeg leder efter, er født  i Heilburghausen i Tyskland i 1732. Han bliver gift med Sara D. Larsen ml. 1801-1807 (men hvor og hvornår?).

Om Sara D. Larsen ved jeg, at hun ifølge folketællingen i 1840 bor i Nyborg Købstad hos Ludvig Lebrecht Hommel. Sara er opført som moder til Ludvig, men det er hun IKKE... hun er stedmoder. Det sidste jeg ved om hende er, at hun bor hos sin stedsøn i 1840. Så ved jeg ikke mere om hende, fx hvor hun dør.

Håber det hjælper lidt videre i søgningen.

Venlig hilsen Birthe

Hans Poulsen



Hedj Birthe

Bare du dog havde givet de seneste oplysning allerede i dit åbningsindlæg.

Det kunne have sparet andre for en masse geværgreb.

Vel, vel, får jeg tid senere på dagen vil jeg se, om jeg kan hjælpe dig.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Inge Hedal

Hej Birthe
Du skriver, at han dør i 1810. Ved du, hvor han dør?
Ved du, hvor og hvornår hans første kone døde?
Mvh. Inge

Regelsen

Hej

Sønner er jo født: 12-08-1773 Rendsburg - dåbsattest i RA (Moderens navn)?
Venlig hilsen
regelsen

Birthe Mathiesen

Her er alle mine oplysninger om Lebrecht Hommel, men som sagt er jeg udelukkende interesseret i hans 2. ægteskab med Sara D. Larsen (hvornår og hvor?).

Lebrecht Hommel, død 20.09-1810 i Vindinge, Svendborg Amt, gift 1. gang i 1762 i Egstorff, Tyskland med Anna Catharine Margrethe Bennien. Hun dør i barselssengen d. 09.10.1776 i Rendsburg, Tyskland.

Børn:

1) Anna Dorothea Christiana Hommel, døbt 28.02.1764 i Rendsburg Garnisionskirke, død efter 1801.

2) Carl August Hommel, født 04.02.1766 i Rendsburg, Tyskland, rejser til Norge.

3) Frederich Christian Maxi Millian Hommel, født 04.10. 1767 i Kongsvigen, Norge, død 16.08.1845 i Kastbjerg, Grenå, Danmark.

4) Ernestina Sophie Hommel, født 16.05.1770 i Rendsburg, Tyskland, død 20.11.1856 i Vindinge, Svendborg Amt, Danmark.

5) Ludvig Lebrecht Hommel, født 12.08.1773 i Rendsburg, Tyskland, død 17.03.1842 i Nyborg, Danmark.

6) Christian Wilhelm Hommel, født 12.08.1773 i Rendsburg, Tyskland, død 05.08.1836 i Saxkøbing, Musse, Maribo Amt, Danmark.

Jeg er 6. led direkte fra barn nr. 3.

Venlig hilsen Birthe

N.B.: Min viden om Lebrechts andet giftermål beror på et testamente fundet på Rigsarkivet.