Hjælp til at finde bedste slægtstræ

Startet af Camilla Lystlund, 12 Nov 2010 - 11:23

Forrige emne - Næste emne

Camilla Lystlund

Hej.

Jeg har haft store problemer med at lave et slægtstræ, som jeg syntes er fyldestgørende.

Jeg har næsten 300 personer der skal tastes ind, lige nu ligger alt i word og det vil jeg gerne fortsætte med, men jeg ville gerne lave et slægtstræ, hvorfra man kan lave et link til hver person.

Slægtstræet skal ind på min hjemmeside (www.famlystlund.dk), fordi jeg gerne vil redigerer den således ar stamtræet er fokuset og derfra klikker man sig ud på de enkelte personer.

Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvordan jeg klarer den opgave???

Lige nu har jeg et slægtstræ i word, men det fylder 7 A4 sider og det er kun anernes numre, så det er kun mig der får noget ud af det....

Håber meget på at i kan forstå hvad jeg mener og at der er nogle som har en god idé.

På forhånd tak.

Camilla Lystlund.

Hans Peter Hansen

Hej

Du skal jo nok have fat i et slægtsforskningprogram. På markedet er der flere muligheder, så det er bare tjekke dem af inden man evt. køber.

Ups glemte lige dette link.

http://www.slaegtogdata.dk/vaerktoejer/programmer/slaegtsprogrammer

med venlig hilsen

Hans P. Hansen
www.bondeslaegt.dk

forsker for tiden i familien Neupart fra Sønderjylland

medlemskab af DIS-Danmark koster kun 200,- kr.
medlem af DIS-Faxe og DIS-Slagelse

Jørgen Sørensen

Venligst Jørgen - 2300

Bengt B

#3
jag vet inte hur det är med de flesta släktsforskningsprogrammen därute men jag använder till exempel Reunion 9, till min Mac och det programmet kan leverera rapporter i olika typer av format som kan läggas ut på webben direkt.

Men det du kan göra med de flesta släktsforskarprogram (software) är ju naturligtvis att spara dina data i en så kallad gedcom-fil och när du har gjort det så finns det andra verktyg som kan konvertera dina data till html-format. Du kan söka på internet efter "gedcom to html" och se vad du finner. Några konverterare är gratis, vissa kostar lite och andra igen är dyra.